15-5-'13 vertrokken uit Solingen - Reisverslag uit Solingen, Duitsland van mooibroek - WaarBenJij.nu 15-5-'13 vertrokken uit Solingen - Reisverslag uit Solingen, Duitsland van mooibroek - WaarBenJij.nu

15-5-'13 vertrokken uit Solingen

23 Mei 2013 | Duitsland, Solingen

Voor Stuttgart op een parkeerplaats gegeten, maar de parkeerplaats was zo vol en rommelig, dat we nog een stukje zijn doorgereden en de nacht hebben door gebracht op een parkeerplaats even voorbij Böblingen
Voor ons een nieuw gedeelte van Duitsland op weg naar de Bodensee.
Meersburg: een mooie camperplaats, een gezellige oude stad aan de Bodensee.
We hebben er een nachtje gestaan en zijn toen vertrokken naar Liechtenstein, om toch alle landen, hoe klein ook in Europa gezien te hebben.
Logisch dat je er niets over hoord, want erg bijzonder is het niet.
We zijn dan ook maar gelijk door gereden op zoek naar de zon, dat was wel doorrijden, want we kregen eerst nog sneeuw en dan is het half mei! We wilden ook onze LPG voorraad weer aanvullen.
Na 4 pogingen, die niet lukten omdat de vulnippel niet aansloot, zijn we uiteindelijk bij Milaan er in geslaagd. (In Italië krijg je overal te horen: la bombe, la bombe! en willen ze de fles niet vullen)
Vandaag is het zaterdag 18 mei, we gaan kijken of we al een leuk plekje bij de Adriatische Zee kunnen vinden, of zou dat nog te ver zijn?
Onderweg kunnen we dan ook nog San Marino aandoen, ook een héél klein staatje in Italië, bij Rimini.
Dat mooi plekje hebben we gevonden! Het was even zoeken (hier staan sommige borden van de afslag ná de afslag en ben je er voorbij), en het was verschrikkelijk steil, maar in z'n twee namen we ook deze klim.
Van hier kun je met een kabelbaan naar San Marino!
Dat was/is dus een heel bijzonder stadje boven op de berg! Ook van de camperplaats met alle voorzieningen, gratis en met een prachtig uitzicht hebben we een paar dagen genoten.
Via de "evenknie" van San Marino: San Leo, zijn we nu op een camping onder Ancona aangekomen.
Het belooft ook hier een paar dagen slecht weer te worden, dan kan ik gelijk een paar nuttige dingen combineren, zoals een wasje draaien e.d.
Jullie zijn weer een beetje bijgepraat over ons "reilen en zeilen"!
Een lieve groet van ons uit Porte Recanati.

• 23 Mei 2013 - 09:22

Maria Huisman:

Leuk weer te horen van jullie idd "Liechtenstein " herinner ik me nog van de lagere school!
    Wie weet gaan we er ook nog eens kijken! Hier huilweer! Maar wij blijven lachen, over week of wat zitten ook wij in de zon. Cinque terra, hebben jullie dat al gezien?
    Liefs uit het Zeeuwse land!

• 23 Mei 2013 - 10:32

Frithjof En Helen:

Dag Marie en Theo,

Leuk weer iets van jullie te lezen.

2 jaar geleden zijn we langs de westkust van Italië getrokken, ook Cinque Terra. Wel heeeeel erg weinig camperplaatsen daar.
    Wij hebben na de reis van Marokko en een weekje Nederland ook wel weer plannen.
    Maar ja een comfortabel huis, de kinderen en kleinkinderen en een tuin om van te genieten ( en om te onderhouden.....) zijn er ook.

Graag horen we nog het adres van die camperplaats bij San Marino.

We wilden jullie bellen via "Hallobuitenland.nl" maar missen een tel nummer.

m.v.g.

Frithjof en Helen.

• 23 Mei 2013 - 11:06

Jannie :

Lieve Maria & Theo,

Zo, dat gaat snel over s'Heren wegen,mooi dat jullie weer verder zijn getrokken!
    Echt weer op avontuur en leuk dat we dit mee kunnen beleven.
    De zon zal vast nog wel eens komen,onze vrienden doen een rondje Nederland op
    de fiets en houden vol,bikkels hoor maar we kunnen toch niks veranderen aan dat
    weer dus........
    Ga verder met genieten en koester jullie in de warme zon als het kan!

Groet K & J.

• 23 Mei 2013 - 14:22

Janita:

ach ja, over die zon kunnen we uren praten! het is hier iig baggerweer. Dus we blijven voorlopig lekker werken, en wachten tot het wel wil zomeren. Rrrrij maar door en vertel ons maar waar jullie de zon vinden en vergeet het ons niet te vertellen....:) Veel plezier.

• 26 Mei 2013 - 12:44

Wilma:

Zo, wat is er de laatste tijd veel gebeurd bij jullie. Gelukkig dat er naast verdriet ook blijde gebeurtenissen waren. Geniet van de vakantie. Ik hoop dat jullie wat mooier lente weer hebben dan wij hier in NL. Wij hebben er een rondje op zitten van Gent, Brugge, Parijs en de Noordkust van Normandië.
    Afgelopen week mochten we weer werken. Goede reis verder.

• 26 Mei 2013 - 23:21

Ellis:

Wat leuk dat de mensen in San Marino of San Leo ook zo leuk kunnen breien :-), zeker sanMERINOwol.
    Veel plezier daarzo!

• 27 Mei 2013 - 18:14

Ineke:

Lieve Maria en Theo,

Na zo'n emotionele tijd met mooie en moeilijke momenten gunnen we jullie samen een hele fijne tijd.
    Binnenkort hopen we jullie mooie kleinzonen Thijs en Benjamin te bewonderen.
    Geniet en stuur af en toe een berichtje , zodat we mee kunnen genieten.

Lieve groet van Jacob en Ineke