Porto Recanati - Reisverslag uit Porto Recanati, Italië van mooibroek - WaarBenJij.nu Porto Recanati - Reisverslag uit Porto Recanati, Italië van mooibroek - WaarBenJij.nu

Porto Recanati

Door: Maria

29 Mei 2013 | Italië, Porto Recanati

Wat het weer betreft lijden we met jullie mee, ook hier is het weer behoorlijk van slag. Voordeel hier is wel dat wanneer de zon even tussen de wolken doorpiept je ook gelijk in je bikinietje kunt liggen!
En er zijn genoeg leuke plekken om te bekijken, zoals Loreto, Numana en Ancona.
Ook moeten we nog een tochtje maken om lekkere en goedkope wijn te halen bij een wijnboerderij, dat adresje krijg je dan van een buurman op de camping, die je 's morgens vroeg al een glas rosé aanbiedt om te proeven!
Verder gebruiken we de tijd om de vakantie naar Zuid Afrika rond te krijgen via internet en dat is op een camping zelfs met wifi toch nog wel lastig, regelmatig wordt je er weer uit gegooid, of je kunt geen toegang krijgen!
Loreto was trouwens prachtig, een erg mooie basiliek met het huis uit Nazareth van Maria, het huisje is prachtig bekleed met "muren". Is dus nu al eeuwen een pelgrimsoord, waar de mensen op hun knietjes rond die muren kruipen.
De wijn is ook gelukt, het adres was een beetje moeilijk te vinden (met m'n Italiaans kom ik er ook niet!), maar we zijn nu voorzien van een paar boxjes rode wijn en een heerlijke rosé, die zelfs Theo lekker vindt!
Morgen gaan we weer verder naar het Zuiden, kijken wat daar allemaal voor mooi's te zien is!
Tot de volgende keer en lieve groetjes van ons uit Porto Recanati!

• 30 Mei 2013 - 08:33

Maria:

Ha mensen, ondanks matig weer klinkt het weer goed,
    Ik zit nog aan het ontbijt ,maar heb nu veel trek in rosé gekregen,
    jammer dat we niet even kunnen komen testen! En dan op de ene vakantie de andere uitzoeken....we gaan van vakantie tot vakantie steeds voort.... Nieuwe berijming ....
    Maar geniet ervan en liefs uit Middelburg.

• 30 Mei 2013 - 09:40

Jaap & Fiet Schuurman:

Leuk weer wat van jullie te horen en dat alles goed gaat. Toen wij indertijd op de camping www.campingperticara.com stonden, bij het dorp waar Henk & Bep woonden (ze zijn er trouwens ook nu ) , hebben wij met hen ook het huis van Nazareth bezocht.
    Een goede reis verder en beter weer. Dat hopen wij ook te krijgen als we maandag richting Spanje gaan.
    Hart. groet, Jaap & Fiet

• 30 Mei 2013 - 13:03

Jos:

Leuk om jullie te volgen en te horen en zien waar jullie zijn.
    Ik zie de plaats Pescara en dat doet me herinneren aan witte wijn met die naam, die we vroeger dronken bij mijn ouders thuis,..
    Plannen om naar Zuid-Afrika te gaan?? met de camper???
    Succes met de voorbereiding .
    Genieten jullie maar lekker, hier wordt het weer ook wel goed!!! Daar vertrouwen we op.
    groeten van Erik en Jos

• 30 Mei 2013 - 14:39

Janita:

Ho,i je bent al een eindje op weg richting Zuid-Afrika! Gewoon doorgaan richting het zuiden, hindernissen nemen, de zon achterna. Je hebt alles wat je nodig hebt bij je: brood (overal te koop) en WIJN! Lekker, laat horen hoe het verder gaat op reis. Arrivederci!

• 01 Juni 2013 - 23:29

Johan En Dineke:

Tja, het weer is geloof ik in heel europa van slag. Ik denk dat het broeikaseffect toch een vrieskisteffect bleek te zijn.
    Ik zou Theo trouwens wel eens willen zien in zijn bikini als de zon er door piept. Maak er een foto van!
    Veel genieten daar!

Groeten,