Een walvis!!... - Reisverslag uit Gonubie, Zuid-Afrika van mooibroek - WaarBenJij.nu Een walvis!!... - Reisverslag uit Gonubie, Zuid-Afrika van mooibroek - WaarBenJij.nu

Een walvis!!...

Door: Maria

14 November 2013 | Zuid-Afrika, Gonubie

We zaten lekker op een bankje in Hermanus naar de zee te kijken of we misschien toch een walvis zouden zien. Het is wel niet meer het seizoen, dat duurt tot eind oktober, maar ja, je weet maar nooit!
Hoorden we ineens op een hoorn blazen en werd er geroepen: kom, kom snel, walvis!! Dat blijkt de enige whale crier op de wereld te zijn, die op een hoorn van zeewier blaast en zo de walvissen roept! En ja, het was ver weg, maar we zagen een walvis, en ook op de foto is z'n staart nog te zien!
Nu hebben we dus 6 van de Big Seven gezien, geweldig al die grote beesten en dan ook nog in hun eigen leefomgeving!! Maar een haai zullen we wel niet meer zien, want in een kooi vanaf een boot naar de diepte in zee te duiken, gaat ons toch wel erg ver!
We volgen nu de Garden Route, die langs de zuidkust van Zuid Afrika loopt.
Een prachtige route, en een prachtige kust!
Een heerlijke zondag in Walvis Bay door gebracht, met genieten van de zon en de prachtige branding, waar ze aan het surfen waren en met een getij-poel. Dat is een poel, niet erg diep, vaak achter de rotsen in de branding, waar dan af en toe een golf over heen slaat en zo dus het water steeds wordt ververst.
Het is wel een beetje vervelend, maar ik kan de foto's niet zo snel verwerken, dat ik de goeie plaatjes bij de website heb. Zoals jullie ook wel gemerkt zullen hebben, loop ik steeds een aflevering achter met de foto's! Houdt het een beetje spannend, denk ik dan maar!
Tot zover voor nu!
Lieve groetjes van ons en tot de volgende keer

• 14 November 2013 - 12:29

Jos V.dr.Laan:

Beautiful!!!

Hebben jullie al emigratieplannen?

• 14 November 2013 - 21:35

Renske:

Tja, kom ik terug van een doodgewone, best wel drukke werkdag en lees ik dit......