Een dag regen in Marokko! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu Een dag regen in Marokko! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu

Een dag regen in Marokko!

Door: Maria

04 April 2009 | Marokko, Marrakesh

We konden ons nooit goed voorstellen hoe het kwam dat je soms hele vlakten ziet
in Marokko met aan elk bosje wel een plastic zakje! Maar dat is ons na een dag
met regen wel duidelijk geworden. Het water komt dan overal en soms zijn het dan
hele brede rivieren geworden die over zo'n hele vlakte stromen!
Én over de weg, dat was af en toe best spannend, want de wegen zijn op de punten
waar met een bord (Oued! = rivier) aangegeven wordt dat het water daar over de weg
kan komen vaak veel slechter en hoe slecht zijn ze dan nu onder het water!!
Gelukkig staan we vrij hoog op de banden, dus durfden we het wel uit te proberen.
Achteraf denk je ook, niet zo veel aan de hand, maar als je er nog doorheen moet...!
Maar het waren prachtige ritten door de Todra en de Dades vallei (noemen ze ook
de Vallei van de duizend kasbah's) en daarna over de Hoge Atlas. De pas ligt daar op
bijna 2300 meter hoogte, met een prachtige naam de Tizi-n-Tichka.
Nu staan we bij Marrakech, op de camping met de pauwen! We gaan vandaag de sfeer
op het Jemaa-el-Fna plein nog een opsnuiven!
We horen dat jullie in Nederland ook lenteweer hebben, geniet er van!! De Israel-reizigers
wensen we een hele fijne tijd, met (her-)nieuw(d)e indrukken!
Lieve groeten van ons uit Marokko en tot de volgende keer!

• 04 April 2009 - 18:54

Lieneke Boeije:

Wat ga je precies opsnuiven? De geur van kruiden, kamelen of quat?
    Geniet van alle goede dingen!
    Groet Lieneke en Gelein

• 04 April 2009 - 20:04

Janita:

Nog snorkels bij de hand?
    Mooi land, gezien de foto's! Geef je oern, ogen en neus maar goed de kost.

• 04 April 2009 - 22:12

Ineke:

hallo halve Marokkanen,
    geniet maar weer lekker op dat plein en ga lekker ergens zitten en mensen kijken, maar vergeet de winkeltjes er achter niet. Jullie uitnodiging voor Portugal wordt het deze keer niet, geen vrije dagen en niet meer aan te vragen. Misschien volgend jaar? als ik met pensioen ben? Als jullie dan nog steeds camperen.
    groetjes, liefs

• 05 April 2009 - 15:00

Bert En Renske.:

Hallo allebei.
    Wat hebben jullie een prachtige reis, joh! Wat een mooie foto's. Daar genieten wij van mee. Hier alles goed. Gisteren zijn we naar Jolanda's verjaardag geweest, heel gezellig. Alleen Alie was er niet, want ze was een beetje grieperig.Dat gaat momenteel een beetje rond, maar verder wordt het nu echt lente. Heerlijk! tot de volgende keer, goede reis verder.
    Liefs, Bert en Renske.

• 05 April 2009 - 18:23

Jan En Dineke:

Hallo Theo en Maria
    Wat is het mooi in Marokko! Jullie komen toch wel weer terug he?
    Hier is alles goed,ik ben afgelopen week genezen verklaard van een nekhernia,ik snapte al niet hoe ik aan zo'n pijn in m'n nek en armen kwam ,ik dacht dat het van computeren kwam,tot er een foto gemaakt werd... Maar gelukkig geneest het bij de meeste mensen na drie maanden en bij mij dus ook.Hartelijke groeten en nog een fijne tijd!

• 06 April 2009 - 09:37

Klasien:

hallo theo en maria,al jullie belevenissen sporen ons aan om ook op reis te gaan. eind van de week is het zover.
    zien we jullie 23 mei in nijmegen? of voordie tijd ergens onderweg??

• 06 April 2009 - 20:33

Arnold En Baukje:

Hallo woestijntrekkers,
    wat een mooie foto's!
    Zo hou je het wel vol met iedere keer van die prachtige natuurverschijnselen!
    Ja, gelukkig is het voorjaar begonnen en daar genieten we zeker van!
    Hier is alles goed en ook wel druk, maar dat hoort er bij!
    Gisteravond genoten we van eencantatedienst in de nieuwe kerk met het bachkoor. Ze zongen de Johannespassion. Het was prachtig!
    Goede paasdagen gewenst!
    Groetjes,
    A en B.

• 10 April 2009 - 21:02

Lidy:

Zo wij zijn ook weer thuis, na 15 dagen Israël en Jordanië.Prachtige reis geweest veel gezien en gedaan. Ook in Petra geweest wat is dat indruk wekkend.In Jordanië stikt het ook van de plastic tasjes in de bosjes struiken en op het land. Jammer van al die rommel in het verder o zo mooie land. Ook ga je de bijbel met andere ogen lezen nu je zelf in het heilige land bent geweest. Al zijn sommige plaatsen wel erg op de tourist ingesteld, en je veel inbeeldings vermogen moet hebben om voor te stellen hoe het vroeger geweest is. Groetjes en hou het droog J& L