Ierland! - Reisverslag uit Carlingford, Ierland van mooibroek - WaarBenJij.nu Ierland! - Reisverslag uit Carlingford, Ierland van mooibroek - WaarBenJij.nu

Ierland!

Door: Maria

17 Augustus 2009 | Ierland, Carlingford

Wat een prachtig eiland! Een magnifieke kust met prachtige plekjes, de natuur is geweldig!
Er is erg veel te zien in Ierland!
Ik geloof niet dat we het erg treffen met het weer, al doen de "Irishman" wel alsof het erg mooi
weer is, iedereen (nou,ja.. iedereen?) loopt hier in t-shirtjes en topjes. Op één en dezelfde dag
hebben we hier regen, zon, veel wind, mist en dat kan echt van uur tot uur verschillen!
De temperatuur is ongeveer 18 graden, dus als het zonnetje dan weer schijnt is het ook wel gelijk weer lekker!
De wegen vinden we amper beter dan in Polen, dus gewoon slecht, je rammelt hier behoorlijk door elkaar!
Een mooie gladde weg vind je alleen in Noord Ierland (het Engelse gedeelte dus), in de rest van Ierland moeten ze het nog leren, ze lappen overal de weg gewoon een beetje op met een beetje teer en een schep.
En wat ze hier ook niet goed kunnen is broodbakken, het heeft een tijd geduurt voor we een beetje redelijk brood konden vinden, het brood is hier erg kruimelig, het valt als je pech hebt gewoon uit elkaar!
Maar.... dat weegt niet op tegen de hoogtepunten die we hier gezien hebben, zoals het middeleeuwse banket op Bunratty Castle, de Giant's Causeway, de Lope bridge in Carrick-a-Rede, de Jan van Genten, die loodrecht als een pijl
de zee in duiken, geweldig allemaal om te zien en mee te maken!!
Ze we zijn weer een beetje bijgepraat, geniet van de mooie zomer in Nederland , of ergens op vakantie een hele fijne tijd!
Lieve groetjes uit Ierland en tot de volgende keer!

• 17 Augustus 2009 - 20:10

Lieneke:

Beste wereldreizigers,

Hetzelfde weer als in Noorwegen dus....?! Maar dat weet je als je naar dit soort landen gaat en de natuur vergoedt alles. Alleen de wegen lijken in N. wel beter. We hebben 7200 km goede wegen gehad oa onverhard in NP Rondane en in de bergen van Jotunheimen en over de Kustriksveien vanaf Bodo. Vast wat voor jullie als je er nog niet was-, we zagen zelfs ook campers op de Trollstigen. Geniet van de Ierse gastvrijheid.
    Groetjes,
    Gelein en Lieneke

• 17 Augustus 2009 - 20:12

Janneke O.:

Hallo Theo en Maria,

ik ben niet zo'n trouwe reageerder op jullie site. Maar ik dacht hoe zou het met Theo en Maria zijn en nu zie ik dat jullie net een nieuw bericht hebben verzonden vanuit Ierland. Mooie plaatjes en jullie zijn nog steeds reislustig en genieten volop. Ik vind het mooi om de foto´s te bekijken dan reis ik een beetje met jullie mee.

Veel plezier verder en een
    hartelijke groet.

• 18 Augustus 2009 - 10:11

Klasien:

hallo ihr beiden, es gibt immer noch schöne Orte für euch zu sehen. Kylemore ist uns bekannt von unsere Reise in Ierland. Noch viel Spaß und hoffentlich bis bald. gruß Claus und Klasien

• 18 Augustus 2009 - 10:30

Bert En Renske:

Fijn om te lezen dat jullie weer zo genieten. En je weet; in zulke landen moet je weer maar voor lief nemen. Hebben wij in Noorwegen ook gemerkt, al viel het nog wel mee. De natuur maakt alles geod
    Liefs en goede reis verder.

• 18 Augustus 2009 - 19:11

Janita:

Leuke foto van Theo! Wist niet dat hij doedelzak kon spelen. Maar hij is wel veranderd,zeg. Moeten jullie nog wat bijverdienen op deze manier om je vakantie te kunnen betalen? Sjonge toch, wat een dikdouneraai. ;-)
    't Wordt tropisch hier in Zeeland, de komende dagen.
    Veel plezier verder, ik ga naar t strand.

• 21 Augustus 2009 - 08:13

Lisette:

Hoi Theo en Maria,

Het blijft leuk af en toe te kijken waar jullie nu weer uithangen! Zo komt de wereld een beetje naar je toe. Het ziet er prachtig uit, maar het is nèt geen Ouderkerk :-).
    Goeie reis en blijf je ogen uitkijken! Kijk ik hier een beetje mee.