Terug in Engeland. - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu Terug in Engeland. - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu

Terug in Engeland.

Door: Maria

02 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Van Dublin zijn we overgevaren naar Stranraer, een boottochtje van toch nog twee uur.
Gelukkig liet orkaan Billie zich nog niet zien en bleef het dus een mooi kalm zee-tje!
En nu rijden we door én bewonderen we de Schotse natuur, de heide begint namelijk al helemaal paars te kleuren! We kwamen door de Trossachs, een gebied boven Glasgow, in de buurt van het Lake-district, wat geweldig mooi!
We ontmoeten op onverwachte plaatsen en momenten hele aardige en bijzondere mensen.
Zoals in Pitlochry, daar kwam Theo aan de praat met een man die een boek had geschreven over de
2e wereldoorlog, wat hij had meegemaakt in de buurt van Amersfoort, toen ze op een speciale "missie" waren van de RAF. Hij zoekt nog een vertaler, die z'n boek in het Nederlands voor niet teveel geld wil vertalen.
Het boek is net uitgekomen in juni 2009, we hebben een gesigneerde exemplaar van hem gekocht, nu zijn we of benieuwd of het goed is geschreven en of het ook nog een beetje spannend is.
Én dan die dag dat we dachten naar een kasteel te gaan en midden in een "Lowlands"-festival belandden.
Er was die middag en avond een optreden van een zeer bekende Schotse band "Runrig", het bleek niet helemaal onze stijl te zijn! Maar het was wel een happening op zich, met al die Schotten, in hun kilts. We hebben er dus ook geen kasteel gezien!
Trouwens hebben jullie wel eens gehoord van "heather gems", juwelen die gemaakt worden van heideplanten,
héél bijzonder!
Nu staan we in Aberdeen en gaan we richting Beamer om daar weer iets "typically" Schots, de Highland-games, mee te maken. We zitten dan ook echt in de Schotse hooglanden.
Veel lieve groeten uit Schotland en tot de volgende keer!

• 02 September 2009 - 08:09

Janita:

Het klinkt alleemaal nog heel erg relaxt. Jullie blijven maar genieten! Raak je nog niet overvol van al de nieuwe indrukken of kan er altijd weer wat bij?Maartje wil het boek van de beste man wel vertalen. Maar mag en kan dat zomaar? En als je die hobbel hebt genomen is de vraag: wat is een zacht prijsje?
    Kom ook eens in Souburg kijken naar de high-landgames! Elk jaar een geweldige happening. :-)
    Veel plezier verder.

• 02 September 2009 - 08:30

Klasien:

zo te horen is er nog geen sprake van heimwee naar nederland. wij wensen jullie morgen een hele fijne dag en geniet er nog lekker van.

• 02 September 2009 - 10:29

Jannie:

Lieve mensen,

Wel, dat lijkt me nog prima daar bij jullie.Onvergetelijk he de natuur en sfeer in Schotland!!Hier is het ook leuk hoor,net terug van Rotterdam waar Ilse en Gerrit voor de wet getrouwd zijn,om 9 uur dus vroeg uit de veren.We zijn hier erg blij mee,vrijdag is het echte feest,dan trouwen ze in de kerk.Mooi nieuws he?
    Volgende week hopen we een paar weekjes op pad te gaan met de tent,naar de provence,we zien er naar uit!Geniet ze maar weer en lieve groet van K & J.

• 02 September 2009 - 11:14

Jannie:

oeps,bijna....alvast van harte en een leuke dag!!

• 02 September 2009 - 21:10

Lidy:

Nu , wij zijn ook weer bij de les. Drie weken weer rond getuft Belgié Vogesen en Duitsland.Rondje Bodensee gedaan erg warm veel gefietst zelfs 37 graden gehad die dag was het pappen nat houden en een duik nemen. Bij Thuiskost wachte ons nog een verrassing. Marieke was net bevallen van een gezond dochtertje, dus wij waren net op tijd terug. Een tip zet als je gaat rijden nooit je telefoon uit,( wat wij dus wel gedaan hadden)want dan kan het Thuisfront je in iedergeval bereiken.Geniet ze maar weer en een fijne verjaardag morgen Maria

• 03 September 2009 - 08:57

Ineke En Lettie:

Hallo globetrotters. Niet eens in Nederland op deze wonderschone dag om je verjaardag te vieren... Dan moet het maar langs deze weg: Van harte gefeliciteerd van Ineke en Lettie en nog vele jaren!!!! En een hele fijne dag, liefs uit Veenendaal.

• 04 September 2009 - 09:16

Maria:

hoi luitjes,

leuk weer even wat van jullie te horen, wij zijn ook net weer thuis uit italie en eerlijk gezegd, ik was het reizen nog niet zat, dus ik snap jullie! Geniet nog lekker! liefs uit het zeeuwse land.

• 06 September 2009 - 07:49

Jan En Dineke:

maria, je staat nog steeds in het kerkboekje,dus nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!Wat een prachtige foto"s lieten jullie zien.Het is daar wel erg mooi!Groetjes van jan en dineke