Woestijn en Oases! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu Woestijn en Oases! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu

Woestijn en Oases!

Door: Maria

25 Maart 2009 | Marokko, Rabat

Bij Erg Chebbi stonden we op de eerste rang, met het luifeltje naar de grote zandduinen,
geen campertjes meer voor ons, helemaal vrij uitzicht, we konden alles volgen van de kamelen
en de jongens die fossielen probeerden te verkopen of je gids in de woestijn wilden zijn .
Op de camping stonden een stuk of tien kamelen, we werden dan ook vaak wakker met het
"gegorgel" van die beesten, daar kunnen ze een lawaai mee maken, behalve als je het op een
filmpje vast wil leggen, dan hoor je ze niet!
We konden er bijna niet genoeg van krijgen!!
Daarna zijn we naar de "Source de blue meski" gegaan, een soort Lourdes in de woestijn.
Voor de plaatselijke bevolking is het een heilige bron (worden dus veel kaarsjes gebrand),
De bron ontspringt uit een grot en daar hebben ze een fraai zwembad met camping voor gebouwd.
Een hele fraaie plek, in de vallei van de Ziz, een heel apart landschap, ik kan het nauwelijks beschrijven. Onnoemelijk veel kikkers, heel veel vogels, veel palmen, erg mooi!! Met een aantal Nederlanders op de camping hebben we een hele gezellige week gehad.
En nu staan we in de Gorges van de Todra, weer compleet anders, een hele luxe camping met wasmachines en heel veel rust en weer een schoon bed, lekker hoor.
Veel groetjes en tot de volgende keer!

• 25 Maart 2009 - 13:24

Janita:

Genoeg stof dus. Mooie foto's/plaatjes. Jullie zijn lekker zuidelijk getrokken, lekker warm ook?
    Vorige week hadden we een prachtige voorjaarsweek, nu maartse buien en veel wind. We moeten het er mee doen.
    Geniet maar veel.

• 25 Maart 2009 - 13:33

Renske:

Hallo Theo en Maria.
    Ik was vandaag vrij, maar toch een beetje achter de computer aan het werk en zag ineens een berichtje van jullie verschijnen. Leuk hoor, weer even een "update" Zo te horen genieten jullie nog lekker van het weer en de mooie omgeving. Bij ons is het nu wel wat lente aan het worden. De vogels doen hun best en de tuin ook. Vorige week hele mooie dagen en vanochtend hagelstenen. Maart, he? 't Kan allemaal. We hopen dat jullie nog maar uitgebreid verder zullen genieten. groetjes en liefs van Bert en Renske.

• 25 Maart 2009 - 16:00

Jannie:

Wat een mooi verhaal weer,jullie zijn bevoorrechte mensen en leuk dat wij ook een beetje mee kunnen genieten!Als ik dit zie en lees,krijg ik zin in eind volgende maand,we hopen dan d.v.naar Israel te gaan met Frans en Lien.Verder alles goed hier,het voorjaar begint te komen en dat voelt goed! Goeie reis maar weer en lieve groet, K & J.

• 25 Maart 2009 - 18:06

Arnold En Baukje:

Prachtig die woestijn!dus dat is weer genieten.
    Hier is alles goed. we wachten op het voorjaar, maar het komt eraan! De voorjaarsbloemen bloeien!
    de bomen botten uit, prachtig!
    geniet ze!
    groetjes,
    a en b.

• 25 Maart 2009 - 18:21

Lidy:

wij vertrekken algauw naar jordanië en Israel. Wij gaan de boel alvast een beetje verspieden voor Krijn en Janny en hopen ook zulke mooie plaatjes als jullie te kunnen maken. Voor het eerst gaan we met een groepsreis (camper blijft thuis ) De man van de reisleidster is dierenarts dus we gaan echt als kudde op reis en als we pillen nodig hebben zijn we dus aan het juiste adres. EEn dieren dokter is vast ook goed voor ons. Groetjes J&L

• 26 Maart 2009 - 07:27

Michiel:

Maak er dan een foto van! Die oaze bedoel ik.

• 26 Maart 2009 - 08:08

Jan En Alie:

Jullie hadden in Erg Chebbi een echt nomadenleven he. Heel apart lijkt ons dat. Toch in Marokko nog niet zulke hoge temperaturen. We zien Theo toch nog met een trui aan voor de camper zitten.
    Hier is het momenteel net als met de herfst. Maar dat kan je verwachten in deze periode. Geniten jullie dus maar fijn daar. Je kan in elk geval buiten zijn.
    Gr. Alie en Jan.

• 26 Maart 2009 - 14:46

Marlou:

Marlou vraagt: Of jullie het leuk vinden daar?

groetjes,

Marlou,

PS: Ik heb net Marlou van school gehald. Helemaal kletsnat geregend...

• 27 Maart 2009 - 08:52

Klasien:

zo te zien is bij jullie alles ok. zullen we jullie op de terugreis tegemoet komen??
    groetjes uit kaarst

• 29 Maart 2009 - 17:59

Riet En Jan:

Geniet maar lekker van de warmte. Wij komen net uit Jordanie (27 graden) en hier is het, brr ...koud, maar de narcissen bloeien nu mooi.