Via Ouzoud naar Fes. - Reisverslag uit Fez, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu Via Ouzoud naar Fes. - Reisverslag uit Fez, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu

Via Ouzoud naar Fes.

Door: Maria

14 April 2009 | Marokko, Fez

Wat was het weer een drukte op het Jemaa-el-Fna plein in Marrakech! Maar wat is het er leuk.
Op de camping ontmoeten we de zoon met vrouw en kleinkind van Ab en Els, de reisleiders van onze reis naar het Midden Oosten. Zij reden de terugreis van de voorbereidingsreis van Ab en Els naar West-Afrika. Heel grappig om ineens de grote gele auto aan te zien komen en de mensen te ontmoeten, waar je best veel over gehoord hebt!
Op de camping hoorden we ook dat er een Nederlands stel een camping was begonnen in Ouzoud.
Daar kwamen we toch min of meer langs dus toch maar even kijken.
We werden warm ontvangen door hun, maar jammer, de camping was gesloten door de plaatselijke overheid.
Evenals de andere toeristen accomodaties die daar door buitenlanders waren begonnen. Ze adviseerden ons om
in het dorp bij de locale campinghouders te gaan staan. Maar ze vonden het wel heel gezellig
als we de volgende dag nog even langs kwamen en misschien hadden ze dan ook nog wel iets verzonnen.
Nadat we de watervallen nog eens hadden bekeken en de aapjes weer hadden gezocht (niet gelukt) zijn we
weer langs hun gereden. Ze hadden bedacht dat we bij hun de paasdagen door zouden brengen en
dus geen campinggasten waren. En zo konden we daar een aantal dagen doorbrengen. Een prachtige plek,
met uitzicht op een vallei, zo mooi! Goed voor te stellen, dat ze daar een camping beginnen.
De vergunning zal ook wel goed komen, ze hebben goede contacten met het ministerie van toerisme en met de gouverneur. Het zit hem meer vast op de locale campinghouders, die zien natuurlijk niets in de concurrentie.
En nu staan we dan in Fes en gaan we hier de oude en de nieuwe stad bekijken!
Tot de volgende keer en geniet van het mooie weer! (wij doen het hier met heel wisselvallig weer;het kan ook niet altijd feest zijn)

• 14 April 2009 - 13:52

Alie En Jan:

Niet achter de gordijntjes kijken Theo!

• 14 April 2009 - 16:58

Janita:

He,he, ik heb het druk met het lezen van de bloggen.... Loes (nicht van Ellen) en Ellen zijn in India sinds zaterdag en zij hebben ook hun blog net ge-update. Ook spannend, net als dat van jullie.
    Wat doet die man op de eerse foto? Is hij pedicure? ;-)

• 15 April 2009 - 06:38

Jannie:

Lieve mensen,

Het houd maar niet op met mooie plaatjes en ervaringen,prachtig om te zien! Is er nog wel ruimte om al dat moois op te slaan? Dank voor de goede wensen in Israel,volgende week is het onze beurt,we hebben er zin in!Goede reis en tot de volgende keer.

Groet, K & J.

• 15 April 2009 - 16:42

Maria:

het kan niet op daar...kunnen jullie hersenen al die indrukken nog bijhouden en opslaan...goeie remedie tegen alzheimer misschien.? Als ik het zo lees is het , mooi, mooier , mooist, voor de mooibroeken. Maar vandaag hier ook prachtig, in de 20 graden en mijn eerste "snowbal" geplukt|
    Geniet-ze|

• 19 April 2009 - 13:27

Lammers-Kommers:

we vonden het leuk jullie ff op de koffie te hebben gehad, kom gerust nog es langs voor een bakkie of een maaltijd!
    groeten,
    Erik en Hanneke en Joshua, Ferhàna, Jonathan, Mattheo en Alysée.

ps Je hebt onze weblog is het niet?

• 19 April 2009 - 15:13

Bert En Renske:

Wat een prachtige reis maken jullie toch! Mooie foto's hoor. Het valt ons op hoe groen het daar toch is. komt waarschijnlijk ook omdat het best wel af en toe regent.Kortom..geweldig om te zien.
    Hier is alles prima. Alles in de tuin bruist lettterlijk de grond uit en de bloesems bloeien uitbundig aan de bomen. We hebben al een paar weekends buiten kunnen vertoeven en daar genieten we van. Liefs en groetjes, Bert en Renske.

• 20 April 2009 - 06:18

Vincent & Ri-et:

Hallo!
    Gezellig dat jullie met Pasen een leuk adresje hadden. En nog van Fes aan het genieten? Wij hebben net een heerlijk warm weekend achter de rug. Lekker buiten gezeten en daarnaast ook nog de wieg afgemaakt! Voor de rest groei ik nu behoorlijk! Gaat al best een beetje zwaar worden. Maar alles gaat prima. Zo direct weer naar de verloskundige voor controle. Liefs ons!