Kasane! - Reisverslag uit Kasane, Botswana van mooibroek - WaarBenJij.nu Kasane! - Reisverslag uit Kasane, Botswana van mooibroek - WaarBenJij.nu

Kasane!

Door: Maria

17 Oktober 2013 | Botswana, Kasane

Wat is het hier genieten!!
We staan op een campsite, de Chobe River Lodge, met hotel, ronddavels en lodges, én een heerlijk zwembad. Uitzicht over de Choberivier, waar je de olifanten aan de overkant ziet, af en toe een krokodil en nijlpaarden! Daar zit je dan heerlijk relaxed aan een drankje, nog heerlijk fris na een duik in het zwembad. Daar hebben we dus vandaag ook van genoten! Dat genieten begon al vroeg vanmorgen met het ontbijtje, we waanden ons in een volière, boven ons in de boom, om ons heen op de grond, het was een feest, allemaal kleurtjes, gele, blauwe, witte vogeltjes en een gekwetter, prachtig.
Vanavond werden we opgeschrikt door een bende lawaai, alle apen gingen te keer en de wrattenzwijnen deden even hard mee! We denken dat er een luipaard of zo in de buurt zat, misschien kunnen we daar morgen nog iets van terug vinden. Het is in elk geval nu weer helemaal rustig om ons heen.
Gisteren hadden we ook al zo'n bijzondere dag. Met een dagtrip naar de Victoria Falls in Zimbabwe. Wat een belevenis! Er komt per minuut 554 miljoen liter water naar beneden! De stammen die er leefden, noemden het de donder die rookt, omdat het vaak helemaal mistig is van het stuifwater, en het donderend geraas van de waterval!
Aan de Zambiaanse kant zwemmen de mensen daar in de Zambesi, vlak aan de rand, lijkt heel eng als je aan deze kant staat, alsof ze zo mee gesleurd kunnen worden!
Aan de Zimbabwaanse kant kijk je dus op de waterval. Je maakt een wandeling van 2 kilometer om de hele waterval te zien.
Uiteindelijk kom je bij de brug, waar vroeger een stoomtrein over ging, het is de grens tussen Zimbabwe en Zambia. En ja..., natuurlijk doen ze daar aan bungee jumpen, een val van 110 meter, we zagen dus ook nog iemand springen, daar hang je dan aan je voetjes, bbbrrrrrr....!
Daarna lunchen in het Victoria Falls Hotel, tjonge, tjonge wat een luxe! Ja, de Queen Mum had er ook gelogeerd, daar hing nog een grote foto van in de hal. Gouden kranen in het toilet, overal van die heerlijke lounche banken, een prachtig aangelegde tuin, met uitzicht op de beroemde brug. En vóór het hotel staat dan een toeristen politieagent die je verteld, dat er eigenlijk geen Zimbabwaans geld bestaat. Hij heeft dit tijdelijk baantje, niet in dienst van de overheid, maar betaald door de hotels, die aan het eind van de maand geld bij elkaar doen, om hun (30 agenten) te betalen en dat kan dan variëren van 90 tot 110 Us Dollars per persoon. Wat een schijntje, het visum voor één dag kostte al 30 Dollar. Even later komt er iemand op ons af die voor een hand vol Zimbabwiaans papiergeld, één briefje 200.000.000 Z. en 500.000.000 Z en zo een hand vol, hij wilde het wisselen voor 5 Dollar!!! Geen wonder dat zelfs de politie er corrupt is!
Morgenvroeg gaan we op een safari het Chobe Park in. Misschien zien we leeuwen en/of luipaarden, ze schijnen hier nog héél veel te zitten, wie weet, krijg ik er een paar voor de camera!
Daarover de volgende keer meer, al kan ik jullie al wel verklappen dat ik de Big 5 gezien heb (Theo nog niet)!
Een lieve groet uit Katima Mulilo, Namibië.
P.S. Is het erg koud bij jullie, we horen over code oranje in Utrecht en Zeeland!

• 18 Oktober 2013 - 12:55

Sandra:

Wij kennen elkaar niet, maar ik vind het een mooi verslag.
    Over twee weken ga ik dit ook ervaren, dus alles wat ik tot mij kan nemen aan info is meegenomen.

Have fun en good luck!

• 21 Oktober 2013 - 17:18

Marieke:

Wauw wauw wauw!! Wat een geweldige reis!
    Genieten! En wij genieten thuis ook een beetje mee maar dan thuis op de bank met een kopje thee ;-)

Dikke kus

• 22 Oktober 2013 - 00:23

Ineke:

jullie maken er weer iets heel bijzonders van hoor !!!
    geniet ervan, we leven met jullie mee, bedankt daarvoor.
    groetjes, liefs Ineke en Eppe

• 22 Oktober 2013 - 17:07

Bert&Renske:

Dat ziet er allemaal goed uit. Moet een geweldige belevenis zijn die V. Waterfalls. Ook ideaal dat het BBQ-vlees zo voor het grijpen op straat loopt. Verser kun je het niet krijgen. Overigens die laatste zin in jullie stukje over het koude weer in Nederland gaat echt niet op, want ik zit nu - 22 okt - in het zonnetje met een temp van 23 graden jullie mailtje te lezen en te beantwoorden. Geniet verder en we zien graag jullie verhalen per mail binnenkomen.