Paul Kruger Park en Potholes! - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van mooibroek - WaarBenJij.nu Paul Kruger Park en Potholes! - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van mooibroek - WaarBenJij.nu

Paul Kruger Park en Potholes!

Door: maria

10 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Wauw! We waren nog niet door de gate van het Krugerpark of we zagen al krokodillen en nijlpaarden! En zo ging het verder die dag, giraffes, aapjes, zebra's, impala's, wrattenzwijn, neushoorns, koedoe. Wat een belevenis om ze in het echt te zien, zulke machtige beesten!
Een nacht in een campsite in het Krugerpark is ook wel apart, overal op de campings is het nog erg rustig, maar in het Krugerpark heb je geluk als er nog één plekje is!
De volgende dag het park bekijken met het uitzichtpunt en natuurlijk een souvenier-winkeltje!. Het was ongeveer 50 km. Om weer het park uit te komen in onze richting. Een half uurtje ongeveer. Maar dat schiet dus niet op als er om de ongeveer honderd meter weer een aantal auto's staan. Waarom? Wat is er te zien? Olifanten? Giraffes? Dan sta je weer stil omdat er een aantal van die joekels van neushoorns staan te grazen of de weg over steken, dan weer een hele groep bavianen met zo schattig een aantal van die kleintjes of op de rug of onderaan de buik hangend! Het was genieten!
Het was erg bewolkt en 's avonds erg, erg koud! Dan liggen we wel wat eerder in ons tentje!! Gelukkig hebben we twee extra slaapzakken, (het is eigenlijk een auto voor 4 personen) die hebben we al wel nodig gehad!
Vandaag hebben we uit het raam van God gekeken, (God's Window heet het uitzichtspunt). En hebben we Bourcke's Putholes gezien, nou die krijg ik ook in 9 weken niet vol!! (smile,smile).
Vandaag ook weer verbaasd gestaan over mensen! Een oud vrouwtje, kleurllng, liep bij de Potholes voetje voor voetje met kapotte pantoffels aan, te zuchten met dikke parels van zweet op haar hoofd: gaat het mevrouw? Nee, dit is my first time here and also the last time! Wij hebben haar een arm gegeven en mee naar boven genomen, blijkt een 150 meter later haar dochter te zitten die geen hand uit steekt om haar moeder te helpen, onvoorstelbaar, zelf loopt ze op goeie schoenen!
En nu is het heerlijk genieten van het zachte avondje, het is alleen pikdonker hier op de camping, hopen dat het licht in het toilet-gebouwtje niet uitgaat! Nou ja, wat zeg ik toiletgebouw, de douche is een douche maar buiten, daar zit geen dak, in dezelfde ruimte het toilet maar daar ligt nog net golfplaat boven, dus de bananenboom doet het daar ook goed!
Wat primitief....? Wij zijn verwend!
We zijn weer een beetje bijgepraat, tot de volgende keer (vanuit Botswana, overmorgen?)!
Een lieve groet weer van ons uit Zuid Afrika.

• 10 Oktober 2013 - 11:24

Ellis:

Mooi hoor! Met jullie aanpassingsvermogen is niks mis mee merk ik. Geniet verder! Liefs Ellis

• 10 Oktober 2013 - 11:39

Marieke:

Wat een geweldige ervaring!

• 10 Oktober 2013 - 12:52

Walter En Doreen:

Hartstikke leuk om jullie te gaan volgen, we genieten van de verslagen, goede reis en vee plezier!

• 10 Oktober 2013 - 13:40

Jan Toering:

Lekker genieten. Mooie ervaring om al die dieren in het wild te zien. Hartelijke groet.

• 10 Oktober 2013 - 13:53

Jos V.dr.Laan:

wauw: ansichtkaarten zijn tot leven gekomen!!!Prachtig is Gods schepping!
    Genieten jullie maar met volle teugen.

• 10 Oktober 2013 - 18:39

Carien:

Wauw wat een mooie foto's en goed om weer iets van jullie te horen. De Big Five kunnen jullie wel van je lijstje schrappen! Heel veel plezier nog! Liefs uit Zeeland.

• 10 Oktober 2013 - 19:00

Bert&Renske:

De oude Tom Bourcke beweerde dat er goud te vinden moet zijn. Ik neem aan dat Theo wel een poging heeft gedaan om ook een graantje mee te pikken. 't Is een dure reis immers.

• 12 Oktober 2013 - 09:23

Guido En Janine VW.:

Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen. We wanen ons weer even in Het mooie ZuidAfrika.
    Wat een heerlijk avontuur met de camper. En wat zal het mooi zijn om in de zwarte stilte van de nacht de Afrikaanse geluiden te horen vanuit je tentje op het dak van de camper.....
    We hopen dat het goed komt met de wegenkaarten... Geniet!

• 12 Oktober 2013 - 10:47

Janneke Oving:

Wat een prachtige beelden van de dieren in de natuur. Puur genieten!

• 13 Oktober 2013 - 16:34

Johan En Dineke:

Tjonge jonge, wat een avontuur! Leuk om jullie te volgen. Geniet er van!