Onze eerste dagen in Zuid Afrika. - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van mooibroek - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Zuid Afrika. - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van mooibroek - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Zuid Afrika.

Door: maria

10 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Tzaneen

De vliegreis naar Abu Dhabi ging perfect, goeie vlucht met zelfs een volledige maaltijd en dat kort de reis behoorlijk. Om half tien het laatst stuk naar Jo'burg, en dat duurde acht uur en heel verschil die laatst twee uur! Op den duur weet je niet meer hoe je zitten moet!
Maar goed van het hotel stonden ze ons keurig met een bord op te wachten en naar het hotel gebracht. Ze hadden last van lekkage dus werden we in een cottage ondergebracht, wel behoorlijk ongezellig! De cottage lag in een afgesloten wijk met een paal en een bewaker ervoor, de cottage lag daar ook nog achter een hoog hekwerk met die gemene punten er boven op.
De volgende morgen stond er weer een chauffeur voor de deur om ons terug naar het hotel te brengen waar we konden ontbijten. Om negen uur kwamen ze ons halen voor de 4x4 WD. Oeps, dat was even wennen.
Het achterstuk is dus echt helemaal bezet door de koelkist, de watertank en de laden met potten, pannen en dergelijke. Dus geen chemisch toilet!! Hoe lossen we dat op, dat worden toch die potholes gebruiken? Nee, we hebben er al wat op gevonden. Een multi-functionele emmer: voor het wasje, als tafeltje èn.....voor nood!
Je moet verder ook altijd buiten zitten, dat valt gelukkig in deze tijd wel mee, maar het is wel altijd donker waar je zit op de campings.
Géén extra 12V aansluiting om al je spullen op te laden. Wél een huishoudaccu maar die is nodig voor de koelkist. Hoe lossen we dat weer op? Want die mooie foto's wil je toch niet missen!
Maar het daktentje is geweldig! Nooit gedacht dat dat zo stevig stond en je er dus ook rustig gaat slapen!
Verder hadden we weer te maken met bankproblemen, het internetbankieren lag weer eens plat dus konden we de borg niet over maken, nog steeds niet helemaal opgelost maar morgenvroeg zou dat in orde zijn.(3 dagen verder dus), dat is dus één week geworden!
We hadden gepland om de eerste dagen even te acclimatiseren, dat hebben we dus wel nodig gehad.
We zijn nu langzamerhand gesetteld, het autorijden went een beetje, erg lastig in het begin, alles zit aan de verkeerde kant, richtingaanwijzer, oh, dat is de ruitenwisser. De eerste versnelling gaat ook al tegen je gevoel in!
En als er dan ook nog goeie kaarten in de auto zaten of een goeie tomtom, nee dus. We zijn dus maar achter dat spul aan gegaan bij een goeie boekhandel. Een klant hoorde ons verhaal en bood ons al zijn kaarten en boeken aan, hij wilde ze wel komen brengen zelfs. Dat vonden we wat teveel van het goede dus zijn we achter hem aan gereden, hij woonde op een golf country club, in Jacaranda city (Pretoria), die nu net beginnen te bloeien, erg mooi! We kregen koffie met heerlijke zelf gebakken brownie- koeken én een tas vol met kaarten en boeken, wat zijn er toch een aardige mensen op deze aarde!
Nu missen we nog een goeie kaart van Zuid Afrika zelf;daar gaan we morgen achteraan en dan naar het oosten,richting Middelburg (Ja, het is hier echt half Nederlands!), onderweg naar het Paul Krugerpark.
Tot de volgende keer, een lieve groet van ons uit Zuid-Afrika!

• 10 Oktober 2013 - 11:33

Marieke:

Wauw! Dat is even wennen zeg! Echt primitief kamperen leuk!
    En mooie auto! geweldig! Veel plezier!

Liefs van ons