We raken er weer aan gewend..... - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van mooibroek - WaarBenJij.nu We raken er weer aan gewend..... - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van mooibroek - WaarBenJij.nu

We raken er weer aan gewend.....

Door: Maria

03 Mei 2009 | Portugal, Lissabon

Ja, we komen tot de ontdekking, dat we meer moeite hebben om
weer te wennen aan het Europeesche, dan omgekeerd. De rijkdom,
de grote winkels, alles is zoveel netter, geen stof meer, de mensen
zijn zoveel meer verzorgd, niet in de laatste plaats hun gebitten!
Misschien hebben we moeite met het idee of we al die rijkdom wel
waarderen en er goed mee omgaan!?
Of komt het ook omdat we dit jaar een aantal keren hebben meegemaakt
dat mensen in Marokko zomaar hun huis en zelfs hun hele dorp zien
verdwijnen door de regen. Het leem waar de huizen mee gemaakt zijn, kunnen maar weinig regen verwerken en als ze het dan teveel en te vaak regent, storten ze gewoon als een kaartenhuis in elkaar. De mensen zijn een dag erg verdrietig, maar de volgende dag accepteren ze het, "inch-allah"!
Ze trekken bij andere familie in huis en gaan gewoon weer verder met hun leven.
Onvoorstelbaar vinden we dat...
Trouwens, we hebben wel al weer hele gezellige dagen gehad, met m'n zus en zwager.
Samen Claus zijn verjaardag gevierd en dat in Portugal, dat was wel heel bijzonder!!
En nu staan we in Lissabon met de neus naar de rivier de Taag, uitzicht op de 25 april-brug, naast het grote monument van de ontdekkingen, bijna óf net
zo mooi als in Istanbul, máár .......... ja, natuurlijk, véél en véél netter!
Kortom, we genieten nog een poosje.
Lieve groeten van ons uit Portugal en tot de volgende keer!

• 03 Mei 2009 - 20:32

Janita:

Ja, wat moeten wij daaraan toevoegen? Het is ongelijk verdeeld in de wereld. Pas maar op hier in NL straks: mensen klagen alleen al over het weer als de wind van de andere kant komt. De overgang zal groot zijn voor jullie! Geniet maar veel. Wij, in NL, zullen proberen! te genieten van kleine dingen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

• 05 Mei 2009 - 16:02

Dineke En Jan:

de kredietcrisis komt zo wel in ander perspectief...
    de moed van mensen is dan wel bijzonder.
    we hopen dat jullie de reïntegratie toch geleidelijk zullen kunnen maken.
    we hebben geen lemen hut, maar wel een magere schuur..
    Rijkdom zit in andere dingen, dat blijkt, groeten en een behouden reis, ook namens dineke, jan

• 06 Mei 2009 - 11:33

Ineke:

ziet er gezellig uit zo op het terras in Portugal. Fijn dat er toch nog gezelschap gekomen is. ik ga maar weer aan het werk en wens jullie nog een hele gezellige tijd met z,n vieren. groetjes, liefs

• 06 Mei 2009 - 14:02

Klasien:

wij zijn weer thuis. claus heeft het al over de volgende reis. we wensen jullie nog een goede terugreis en tot gauw.