Storm??!! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu Storm??!! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu

Storm??!!

Door: Maria

24 Januari 2009 | Frankrijk, Montpellier

Misschien hebben jullie het ook gehoord en maken jullie je wat ongerust.
We waren van plan om de zondag door te brengen aan de Middellandse Zee, maar we hoorden op het BVN-weerbericht, dat er storm met orkaankracht in het zuiden van Frankrijk werd verwacht.
Het bleef vannacht en vanmorgen nog erg rustig met de wind, maar op de autoroute werd er boven de weg aangegeven dat Spanje niet bereikbaar was, op de radio hoorden we dat er een file stond voor Montpellier van vrachtauto's, de juffrouw bij de tol wist te vertellen dat er voor personenauto's
geen problemen waren, nog maar een poosje doorgereden, maar de berichten voor de radio werden steeds ernstiger, er zijn verschillende files van 11 km en 6 km., en dan ook nog een aantal ongelukken, dus toch maar de volgende parkeerplaats met een benzinepomp op de tolweg pakken en kijken of er nog een plekje is waar we uit de wind kunnen staan.
Op de parkeerplaats horen we dat de weg zelfs is afgesloten na Narbonne, er zijn verscheidene ongelukken gebeurd.
We staan hier nu met, ik weet niet hoeveel vrachtauto's en campers, de nacht af te wachten, het lijkt ons hier tenminste veiliger dan aan de kust.
Mooi uit de wind, met een benzinestation voor het evt. gas (warmte) en een winkel, dus honger hoeven we ook niet te lijden!!
We zijn toch wel benieuwd of het allemaal meevalt, de barometer stond eergisteren aardig wat lager dan nu,
de wind waait ongeveer met windkracht 7, schatten we, temperatuur ongeveer 8 gr.C., af en toe wat spetters regen, maar ernstig is het (nog) niet!
We wachten af, jullie horen het nog wel!
Een goed weekend en tot horens!

• 24 Januari 2009 - 13:55

Jaap & Fiet:

Beste Theo en Maria,

Het warme klimaat houden jullie dus nog even in petto.
    Overigens zou ik de camper elk moment dat je deze verlaat maar goed afsluiten, want je weet het maar nooit tussen zo'n gemelleerd gezelschap.
    Ook een goede zondag met wellicht een digitale kerkdienst.

• 24 Januari 2009 - 17:05

Maria:

zo zo, dat wordt echt exciting! Maar jullie zijn heel wat mans met zijn twee dus het gaat vast goed komen! Hier een zonnig dagje gehad en prachtig gewandeld van Domburg naar Oostkapelle. Ook mooi, maar minder spannend. Hopen weer vlug wat te horen, liefs, maria

• 24 Januari 2009 - 19:03

Jan En Dineke:

hallo theo en maria
    wat gaan jullie snel. Ik was nog niet weer in het ritme om geregeld op jullie site te kijken,maar ik hou jullie nu weer in de gaten.het is maar goed dat je aan de kant bent gaan staan ,want hier was op het journaal dat er een heel erg noodweer is geweest in Frankrijk en Spanje met 14 dodelijke slachtoffers.We hopen dat alles goed is met jullie. Veel plezier en groetjes.

• 24 Januari 2009 - 19:52

Marieke En Jeroen:

Heyy

Ja, we hoorden het al op de radio dat het flink aan het stormen was in Spanje en Frankrijk. Dus we moesten gelijk aan jullie denken. Hoop dat de storm snel afgelopen is en jullie lekker naar de zon kunnen!

Liefs Marieke en Jeroen

• 24 Januari 2009 - 19:54

Lidy:

Och jullie hebben al voor hetere vuren gestaan en staan allebei nogal stevig op jullie benen. Ik zou zeggen gooi de ankers maar uit en zet een cd op. Is er een bij van stormy weather of zoiets. wij wachten in spanning met jullie de storm af. Zet je schrap. Groetjes J&L

• 25 Januari 2009 - 08:05

@my:

Goedmorgen...
    Hopelijk zijn jullie de nacht goed doorgekomen.
    De bemensing van de vrachtwagens zijn meestal niet zo'n groot probleem voor wat betr. het gevaar. Hopelijk hebben zij jullie goed beschermd. Leuk jullie route te lezen, wij zijn daar de laatste zomer geweest: via Annecy en Valence, waar op 3 dressen familie van ons woont Avignion, de Camarque, Carcassons, Andorra, Spanje etc. Ook toen waaide het enorm aan de kust. (nog niet zo hard als nu hoor). Wij hebben toen bij Marseillan 1 nachtje gestaan, Dat was bijna op het strand.
    Groeten uit Middelbug,
    @my

• 25 Januari 2009 - 11:51

Ineke:

ook weer op pad, begrijp ik. Ik ben net terug van een heerlijke hitte in Mali. Weer een heel andere belevenis. Ik ben in mijn leven nog nooit zo vies geweest van alle woestijnzand en pistestof. Ik ben benieuwd waar jullie nu weer uitkomen. Prettige reis en tot horens.

• 25 Januari 2009 - 12:49

Alie EnJjan :

Hallo Globetrotters,
    Het is weer avontuurlijk, spannend en zo beleef je weer wat. Verstandig de wind bij een benzinepomp te ontlopen. Geniet ervan en we wachten nieuwsgierig het volgende bericht af of jullie zonder schade de storm hebben overleefd.

Goede reis verder en tot het volgende bericht.

P.S/ Winterberg kan toch ook leuk zijn.

• 25 Januari 2009 - 13:59

Janita:

Je maakt wat mee....
    De plaatsnamen klinken voor mij zo heerlijk zomers maar er staat nu dus een beste poeste wind. Verstandig gehandeld, denk ik zo. Veel plezier verder en tot horens.

• 25 Januari 2009 - 16:31

Jannie:

Goed dat jullie wat laten horen,want er zijn veel mensen die aan jullie denken bij zulke heftige berichten!
    Veel plezier en een behouden reis gewenst,

Lieve groet K & J.

• 25 Januari 2009 - 18:21

Ineke V.d. Jagt:

Goed dat jullie het nieuws volgen. Het is aardig tekeer gegaan tussen Bordeaux en de Spaanse grens. Denk dat jullie een goede keuze hebben gemaakt. Waar gaat de reis heen? Vind het leuk jullie weer te volgen. Fijne vakantie.
    gr. Ineke en Joost