Regen! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van mooibroek - WaarBenJij.nu Regen! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van mooibroek - WaarBenJij.nu

Regen!

Door: Maria

22 November 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Dat kan hier dus ook! En …...dat niet alleen, maar ook zwaar onweer!
En dat beleef je dan of onder je afdakje van de tent on roof of je zit in de auto, grrrr....! Onder tussen is het niet te voorkomen dat toch je matrasje weer een beetje vochtig wordt...! Overdag was het 35º C, dus heel benauwd, en dan koelt het tijdens het onweer maar nauwelijks af, toch eigenlijk wel prachtig om het mee te maken!
Nu is het ook niet koud, maar wel af en toe een regenbui en tussendoor miesert het wat. Misschien wel een goeie overgang naar het hollandse klimaat, wat we volgende week al weer mee te maken krijgen!
De dag begon trouwens wel goed, de apen waren voor m'n neus heerlijk aan het spelen, achter elkaar aanzitten, door de bomen heen crossen, van de takken af slingeren, een mooi gezicht! En dan die vogel, het uiteinde van de vleugels is rood, op z'n kop een kuif en verder op de rug is hij groen. Maar hij zit steeds hoog in een boom en alleen tijdens de vlucht zie je het rood van de vleugels, dus heel moeilijk om het op de foto te krijgen!
Maar het stokstaartje heb ik wel heel duidelijk op de foto kunnen krijgen. We stonden in Port Elisabeth, hoog boven de havens, met een prachtig uitzicht, (vooral als er zo'n groot cruiseschip de haven binnen vaart), toen er 's morgens ineens zo'n koddig beestje voor me liep. Niet in de Kalahari woestijn, maar gewoon in een grote stad!
Eergisteren waren we in een Zulu-cultuurdorpie! Zo heet dat hier op de kaart!
Ze lieten er zien hoe de Zulu's vroeger leefden, ze lieten de oude ambachten zien, en als sluitstuk kreeg je hun drank aangeboden, een soort bier, wat erg zurig smaakte, en ondertussen voerden ze een dans uit, ter ere van een soort huwelijks-ceremonie!
En nu op deze campsite in St. Lucia, waar we weer gewaarschuwd worden voor crocodiles, rhino's, nijlpaarden en apen! Het betekent dus eigenlijk dat je in een prachtige omgeving staat! De buurman was vanmorgen vroeg gaan vissen, hij had niets gevangen, want de krokodil was hem steeds te vlug af! Die lag echt te wachten tot er weer een vis aan de haak kwam en hapte dan héél snel toe! Dat had ik wel willen zien! De sneue visser en de lachende krokodil!
Nu hebben we nog een nachtelijke safari voor de boeg, vanaf acht uur tot een uur of twee! Het heet de St.Lucia turtle tour! En dan maar hopen dat we die grote schildpadden zien, die aan land komen om hun eieren te leggen! Weer zo'n spannende ervaring!
Daar kan ik de laatste keer dan over vertellen, voor nu tot dan.
Lieve groeten van ons uit St. Lucia!

• 22 November 2013 - 10:18

Jos V.dr.Laan:

Weer bedankt voor jullie verslag.
    Baie plezier de laatste dagen!!!

• 22 November 2013 - 11:27

Jannie:

Zo,echt een andere wereld waar jullie verblijven,door het verslag een mooie en positieve indruk van jullie belevenissen!Bedankt voor de felicitaties en nog een mooie en behouden reis gewenst.

groet K & J.

• 23 November 2013 - 16:23

Fr & He:

Leuk om zo weer eens wat van jullie reiservaringen te lezen.
    Goede reis.
    We hebben nog eens geprobeerd om jullie te bellen, maar dat lukte niet.

Groet

FR en He

• 24 November 2013 - 22:59

Johan En Dineke:

We lezen met plezier jullie verslagen. Wat een prachtige reis! Heb het goed!