Op naar Botswana! - Reisverslag uit Kasane, Botswana van mooibroek - WaarBenJij.nu Op naar Botswana! - Reisverslag uit Kasane, Botswana van mooibroek - WaarBenJij.nu

Op naar Botswana!

Door: maria

15 Oktober 2013 | Botswana, Kasane

Nog één nacht in Polokwane, Zuid Afrika geslapen, grappige camping midden in de stad, de toiletruimte was in iglo's gemaakt, een heerlijke stortdouche met zo'n lekkere grote douchekop, of je kon in bad, een grote ruimte met 2 wastafels en 2 toiletten, allemaal ook nog heerlijk schoon. Voor 20 Rand kon je de wasmachine gebruiken dat is ongeveer € 2,75.
's Middags begon de lucht wat te betrekken, donkere onweerswolken, tijdens het eten koken begon het flink te waaien, net niet meer buiten kunnen eten. Toen brak het onweer los, de regen kwam met bakken naar beneden, het gevolg was dat we al om negen uur in ons tentje kropen en we hebben heerlijk geslapen, tot de volgende morgen het zonnetje weer te voorschijn kwam!
Om half negen al op pad om dik 300 km. naar de grens te rijden. Volgens de boeken kon het bij de grens wel een tijdje duren, maar dat viel heel erg mee. Heel wat eenvoudiger dan de grenzen van Tunesië en Egypte enzo.
De aapjes en de zebra mangoesten zitten hier op een klein afstandje naar je te kijken, we kunnen ons nu voorstellen dat je moet oppassen voor apenbeten (rabiës)!
Het is hier, we staan op een camping nog vlak bij de grens, nu om 9 uur 's avonds nog zo'n 28º.
Zo was het de laatste dagen steeds overdag rond de 40° en 's nachts ± 20°.
De “steden” hier in Botswana stellen helemaal niets voor, alleen Francistown had nog een groot winkelcentrum, maar er zijn geen bezienswaardigheden, ook al staat er in de gidsen, dat het een toeristische trekpleister is!
Vandaag zijn we in Kasane aangekomen, dicht bij Namibië en de Victoria watervallen, het wordt dus weer spannend wat we allemaal gaan zien!
Dus tot de volgende keer.
Een zonnige groet uit Botswana!

• 15 Oktober 2013 - 21:18

Hans:

Hey ouwelui,

Echt leuk om jullie op de foto's te zien!
    Wat een spannende en mooie reis zeg....Trots op jullie!

Heel veel plezier, heb je je "meercat's" al gezien?
    Groetjes en dikke knuffel voor jullie.

• 15 Oktober 2013 - 21:23

Jannie:

Lieve mensen,

Goed te lezen dat jullie lekker genieten.
    Wat de regen betreft,in Salland kwam het ook met bakken naar beneden.
    Verder is het genieten van de prachtige herfstkleuren en de mooie stadjes.
    We volgen jullie, veel genoegen en groet van ons uit Holten.

Krijn en Jannie.

• 15 Oktober 2013 - 21:59

Jos V.dr.Laan:

Mooi om te lezen en de foto's te zien. Onder de indruk van die enorm dikke boom. Weten jullie de naam van die boom?
    Ik ben benieuwd naar de foto's van de Victoria watervallen.
    gr. Jos

• 15 Oktober 2013 - 22:07

Diny Hutten:

Lieve mensen, wat een mooie verhalen uit een prachtig land.
    Blijf genieten!
    Hgt. Gerard en Diny

• 15 Oktober 2013 - 22:55

Lidy:

Wij beleven het weer helemaal mee. Zijn ook in Middelburg geweest gelogeerd bij mensen die een kerk in de tuin gingen bouwen een giga huis was het en niet ver van hun vandaan was een stam ik meen de ndebele die in een soort kraal leven.Groetjes Jan en Lidy

• 16 Oktober 2013 - 17:20

Ineke W B:

Wat een andere wereld! Leuk om zo mee te lezen.
    Lieve groet van Jacob en Ineke