Geen Puffins, maar "Nuffins"! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu Geen Puffins, maar "Nuffins"! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu

Geen Puffins, maar "Nuffins"!

Door: Maria

20 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dat was een tegenvaller. We waren op het eiland Skye met prachtig mooi weer, en we hadden langs de hele kust van Ierland en Schotland, nog steeds de Puffins (het papegaaiduikertje) niet gezien, dus wij informeren naar een boottochtje naar de eilandjes waar ze dan mischien wel zaten, tenslotte hadden we de "Jan van Genten" wel
gezien, dus deze Puffins wilden we toch ook zien, je komt ze tenslotte in alle touristische winkeltjes tegen, als knuffels, beeldjes, foto's, op schilderijtjes en kaarten én natuurlijk op alle informatieborden van boottochtjes! Het blijkt dat de Puffins maar drie weken per jaar, in mei naar het vasteland komen en de rest van het jaar zitten ze op zee en zie je ze niet!! Nu is het dus géén mei, jammer, jammer!
Máár we hebben wel de koningin gezien! Ze kwam op de Highlandgames in Braemar. Dat was een hele "happening",
we hebben genoten van die dag, je kijkt je ogen uit, want er is van alles tegelijk te doen: de Tug of War (touwtrekken), dansen, hardlopen, zaklopen, en natuurlijk Tossing the Caber (de paal), of the Weight, of the Hammer
en op al die onderdelen wordt de hele dag een wedstrijd gehouden en dan heb het nog niet eens over al
die bagpiper-bands, die ook een competitie houden, dus een hele dag met héél véél doedelzakmuziek, een
geweldige belevenis en dan komt de koningin óók nog!!
Nu zijn we in Edinburg, het is voor de vierde keer, maar we zien nog steeds weer nieuwe dingen!
We zijn nu in Mary's king close (steeg tussen twee straten) geweest, een "ondergrondse stad" aan de Royal Mile, waar de "huizen" wel 14 verdiepingen hoog waren, heel erg indrukwekkend!
Wat zal dat vroeger ook een smeerboel zijn geweest, ze gooiden van die verdiepingen hun toiletemmers naar
buiten leeg in de steeg!!
Al met al zijn we dus al weer een heel eind zuidelijker en komt het eind van deze reis weer in zicht!
Op 6 oktober hopen we de boot weer te nemen naar Hoek van Holland, maar tot die tijd genieten we nu van
prachtig weer en een erg mooi land!
We hopen jullie allemaal dan weer te zien in Nederland, tot dan!
Lieve groeten uit een zonnig Schotland!

• 20 September 2009 - 20:43

Marieke:

Nou hebben jullie weer veel meegemaakt.. Leuk om weer wat over jullie belevenissen te lezen.
    Zie jullie snel.

Liefs J & M

• 21 September 2009 - 05:13

Lieneke:

Volgende keer naar IJsland reizen om de puffins in het echt te zien? Aan de zuidkust is een klif waar je er duizenden bijna kunt aanraken. Je moet er eerst een halfuur voor over het strand rijden met een traktor en kar-ja in de breedte, zo"n groot strand is dat-. Het was inderdaad wel in mei, dus of ze er nu ook zijn?
    Fijne afsluiting van jullie reis.

Gelein en Lieneke

• 21 September 2009 - 08:33

Janita:

Hopen dat ik snel 65 (of 67!) jaar zal worden, kunnen we ook gaan reizen. Het is daar erg mooi, zo te zien. Waar is de foto van the Queen herself?....

• 21 September 2009 - 09:29

Arnold En Baukje:

Hallo!
    Fijn dat het ook in Schotland lekker weer is.
    Jullie genieten overal van, leuk hoor!
    Hier is het mooi najaarsweer, veel zon en dat vinden we heerlijk.
    Groetjes,
    A en B.

• 06 December 2009 - 00:30

Hermien, Leroy (HAP):

Beste Maria,

Met veel bewondering hebben we je laatste reisavonturen bekeken. Wat een geweldige tijd hebben jullie en wat hebben je veel gezien. Geweldig!!
    Wij zitten nu in de nachtdienst met z'n tweeën op de HAP. En we hadden dus even de tijd om onze collega eens op te zoeken op het internet!

Groeten van de huisartsenpost Vlissingen!

Leroy en Hermien