Heel wat anders! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu Heel wat anders! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu

Heel wat anders!

Door: Maria

02 November 2010 | Oostenrijk, Wenen

Waren we van plan een paar dagen naar Wenen en dan nog Praag,
herinneringen ophalen aan vakanties met de kinderen....
Krijgen we een sms-je, dat m'n oudste zus, Ineke een gebroken heup heeft!
Dan wijzigen alle plannen en wordt het één dagje naar Wenen en van daaruit terug naar Nederland om de volgende week een weekje m'n zus te "verzorgen"!
Maar wat hebben we genoten van Macedonië en van de mensen op de mini-camping bij het meer van Ohrid!
Ik vertelde toch dat ze niet wisten hoe ze het je naar de zin konden maken?
Ze kwamen koffie in de camper brengen, na een tijdje kregen we een bord met gevulde paprika's,de volgende dag kregen we een heerlijke soep met een salade, allemaal vers gesneden, geweldig!!
Op de dag dat we vertrokken bracht ze nog twee grote stukken zelfgemaakte pizza, heerlijk!
En wat bleek?? Het waren Albanezen! Toch vreemd, dat je eigenlijk een beetje een vooroordeel aan
het maken bent en dat het dan helemaal anders blijkt te zijn, alle mensen zijn uniek en waardevol, dat zie je maar weer!
Wat is het goed om zo van alles mee te maken!
Ik hoop dat jullie ook nog een beetje konden genieten van de nazomer met z'n prachtige bruin-rode
kleuren aan de bomen en al dat heerlijke blad van de bomen waar je zo heerlijk doorheen kunt banjeren,
geweldig toch?!!
Jullie zien ons D.V. dus voor het weekend terug in Nederland, tot dan!
Lieve groet uit Wenen en tot de volgende reis.

• 02 November 2010 - 08:11

Jannie:

Nou,dat noem ik flexibel zijn als je nodig bent…gaan! Wat bijzonder dat jullie beeld van de Albanezen positief kon worden op deze mooie mooie manier.Nog een goede reis en veilige thuiskomst!

Groet K & J.

• 02 November 2010 - 09:38

Arnold En Baukje:

Goede reis naar nederland! Sterkte met de verzorging van je zus!
    Toch nog wel genoten in Wenen? Wij hebben van de zomer Wenen ook een paar dagen bezocht: geweldig!!!
    groetjes!

• 02 November 2010 - 13:38

Janita:

Van een reizende roeltje word je dan zomaar een zorgende zuster....en zuster dan in drievoud.
    Sterkte en goede reis terug.
    In Macedonië is het ook een mooie herfst, zo te zien.

• 04 November 2010 - 10:00

Maria:

Hier ook mooie najaarskleuren, maar afgelopen weekend op de veluwe was het helemaal schitterend, leuk dat jullie zo genoten hebben, jammer van je zus... maar jullie zaten gelukkig betrekkelijk dichtbij. En nu proberen om Nederland weer te waarderen. Succes!

• 07 November 2010 - 19:26

Jan Wind:

we blijven volgen, soms ver weg, dan weer dichter bij.
    sterkte voor jullie zus en in de hulp aan haar.
    bedankt voor de verjaardagswens, met een groet, ook van dineke, jan

• 12 November 2010 - 10:05

Amy:

Ik kreeg een berichtje dat jullie terugkomen uit Turkije (??)Dat lijkt mij ook een geweldig land!
    Uit jullie reisverslag maak ik iets anders op.
    Op dit moment kun je beter wat zuidelijker zitten hoor.
    Het stormt hier en Maria houdt toch niet zo van wind?
    Tenslotte, mijn vorige reactie is niet geplaatst, er stonden toch geen aanstootgevende dingen in hoor!
    Goede reis en groet,
    @my