met Ineke naar...... - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu met Ineke naar...... - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu

met Ineke naar......

Door: Maria

18 April 2010 | Marokko, Marrakesh

Van Marrakech, waar we een paar prachtige dagen hebben gehad (zoals het Jeema-el-Fna plein bij avond),
naar het diepe zuiden. Eerst kom je dan door de Hoge Atlas (koud en winderig), Ouazarzate (waar de film studio's zijn) en dan door de Anti Atlas naar Zagora. Winderig op de Tizi-n-Tichka, maar beneden Zagora kregen we een paar dagen zandstorm! We hebben weer heel wat zand weg moeten werken! Maar dan zie je wel hoe hard het leven is in de woestijn en waarom de "doeken" om de hoofden erg functioneel zijn!
Op de terugweg hebben we Aït Benhaddou bekeken, een oude Kasbah op een berg (staat op de Wereld-erfgoedlijst),
lijkt op Mont Saint Michel, maar dan in Marokko! Ineke kende het dorp al van een reis van 5 jaar geleden en
alle herinneringen aan de reis kwamen weer boven!
Nu gaan we via Marrakech naar Ouzoud, naar de watervallen en de Zebra camping van Paul en Renate, daar hebben we vorig jaar
ook gestaan, heel gezellig en een prachtig uitzicht! We zijn heel benieuwd hoe ver ze met hun plannen zijn, we hebben wel
gelezen op hun site dat ze sinds kort een aantal vergunningen hebben gekregen voor de bouw, maar nog altijd niet voor de
camping, maar dan schijnt de camping ook helemaal klaar te moeten zijn. Leuk om te volgen hoe het met Nederlanders gaat die
een bedrijf opzetten in een wel héél ander land.
Wat ook altijd weer erg leuk is om jullie "wel en wee" te horen in de reacties op onze site, geweldig vinden we dat,
blijven we toch altijd nog een beetje bij jullie, bedankt daarvoor!
Tot de volgende keer, lieve groet van Ineke, Theo en Maria uit Marokko!

• 18 April 2010 - 14:51

Bauke En Lutske:

Geniet ervan
    Inmiddels ook Pake geworden
    Voelt erg goed
    Groetjes

• 18 April 2010 - 16:08

Janita:

Daar ben ik weer. Deze en vorige update nu beide (pas) gelezen. Ik had het even druk met andere dingen. Mijn vader is 11 april overleden en de 16e begraven. We proberen weer in het normale ritme te komen vanaf vandaag. Ik heb 5 weken op 2 plaatsen gewoond: een halve week in Middelburg en een halve week in Hoogeveen. Het was intensief maar het is nu voorbij en het is goed geweest. Nu afwachten hoe mijn moeder zich verder er doorheen slaat.
    Jullie zaten op de bus te wachten naar Timboektoe, zag ik op de foto, en daar is het mooi, blijf vooral daar wachten, gegarandeerd: de bus komt! Even geduld. Zul je geen spijt van hebben. Verder zag ik een stoffig le Mont St. Michel, ook mooi. Geniet maar veel! Tot horens! Hier is het lente. Heerlijk.

• 18 April 2010 - 16:27

Maria:

bij onze volgende maaltijd hoeven we dus niet te nauwkeurig te wassen, Jullie zijn echte zandhappers geworden en mijn moeder zei altijd al: zand schuurt de maag! Dus het heeft nog functie ook.
    Wat hebben jullie weer mooie dingen gezien, maar wij zien ook mooie dingen....gewoon in een wieg!Zeg , geniet nog,
    liefs van ons

• 18 April 2010 - 19:09

Carolyn:

Fijn om te lezen dat mama goed is aangekomen bij jullie. Geniet er lekker van samen.
    Mama: Henk zit nog steeds vast in Kuala Lumpur en komt hopelijk dinsdag/woensdag weer thuis. Dus ook hij heeft de verjaardag van Wytse gemist. Moeten we het binnenkort met z'n viertjes maar een keer inhalen. Verder hier alles goed en de eerste keer spuiten ging prima!

• 19 April 2010 - 09:41

Claus En Klasien:

hallo marokkaantjes
    op 9 april is amy geboren
    jullie drie nog veel plezier daar
    groetjes van ons

• 19 April 2010 - 17:43

Dineke En Jan Wind:

hallo vrienden,

hier weer wat nieuws van ons.
    we genieten van het mooie weer en het groen schiet aan alle kanten uit de natuur.
    zonnebloemen in kweekbakje groeien per uur.
    na de winter is dit wel lekker.
    we zijn druk met van alles.
    bruiloft zoon Emiel met dochter Marchella vraagt op allerlei manieren de aandacht. 11 juni is de grote dag, dus dat schiet al op.
    we zijn in goede gezondheid en genieten veel van alles en elkaar.
    Marokko is wel mooi als we de plaatjes zien, misschien toch maar eens bekijken ?
    we zijn wel druk, maar maken ons niet druk..
    goede reis verder en we horen wel weer van elkaar, doei

• 25 April 2010 - 19:37

Jannie:

Lieve mensen,

Mooi dat jullie weer zo genieten,gezellig met je zus,Theo hoe is dat met twee vrouwen op pad? Jou kennende gaat dat prima.
    Hier is alles o.k.vanmorgen een prachtige en blije doopdienst van de kleindochter van Maria en Rene,dat zijn de betere dingen in het leven.Middelburg gonst al een beetje van spanning,in afwachting van de komst van Hare Majesteit a.s. vrijdag.We hopen maar dat alles goed mag verlopen!Verder is de natuur weer prachtig,maar dat hebben jullie al meer gehoord.Geniet maar weer,wij volgen jullie en genieten mee!

Groet K & J.