Ver van huis..... - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu Ver van huis..... - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu

Ver van huis.....

Door: Maria

08 April 2010 | Marokko, Marrakesh

Het liep weer eens even mis. Hadden we jullie goede paasdagen willen wensen,
hadden we geen internet-ontvangst, we stonden nl. achter een steile klip in Sidi Ifni.
We hopen dat jullie ondanks het slechte weer in Nederland toch goed pasen hebben kunnen vieren!
Wij zijn zo langzaam aan de hele kust naar beneden getrokken, met heerlijk weer.
We zouden de 4 stellen van onze reis naar Egypte hier in Marokko opwachten. Zij hadden nu een reis gemaakt
naar West Afrika en zouden eind maart de grens met Mauritanïe overkomen, het mislukte bijna om hun te ontmoeten.
Zij hadden niet overal een goeie verbinding en voor ons was het ook niet helemaal duidelijk welke route ze zouden nemen.
We hebben een dag doorgebracht op een kruising waarvan we dachten ze moeten hier wel langs komen, maar na een aantal uur
met veel wind en hete zon wordt je dat wachten wel wat beu! We hebben toen ons geliefde plekje in Sidi Ifni opgezocht en
daar hadden wij dus weer geen internet! Maar het is allemaal goed gekomen, zij waren al naar Marrakech inmiddels en dat
was voor ons ook goed te bereiken.
En het was gezellig!!! Het was me een welkom, geweldig, we vielen in een verjaardags-borrel van Ab, de reisleider!
En al die verhalen, wat ze allemaal mee gemaakt hebben, ze waren er zo vol van!! We mochten de volgende dag nog
met hen een excursie in Marrakech mee maken, helemaal als van ouds.
Vergeten dat je dan zo erg veel foto's maakt en m'n batterij dus op een gegeven moment leeg was, jammer! De gids bleek
namelijk ook oog te hebben voor de mooiste plekjes om een foto te maken.
Gistermorgen zijn ze vertrokken, we wachten nu tot vrijdag dan komt mijn zus Ineke weer een paar weken bij ons logeren!
Lieve groetjes van ons uit Marrakech.

• 08 April 2010 - 21:45

Lieneke :

Leuk om al die verhalen te horen, denk ik. Gelukkig is de lente hier nu ook gearriveerd en kunnen we ook van de zon genieten. Veilige vervolgreis!

Gelein en Lieneke

• 09 April 2010 - 07:43

Hans En Carien:

goede dag nomaden, weer een hoop dingen aan het beleven?
    Leuk hoor. Hier is het nu ook eindelijk lekker weer. Het begint wel opvallend te worden dat wanneer jullie vertrekken het hier schitterend weer is :-) blijf dus nog maar een poosje...
    Nog veel plezier daar, en nog gefeliciteerd met jullie schoonzoon.

groeten van ons

• 09 April 2010 - 18:44

Jannie:

Hoi levensgenieters,
    dat ziet er weer niet verkeerd uit,aardig vol te houden zo!
    gezellig dat je zus jullie op komt zoeken,vorige keer is dat goed bevallen toch? Hier alles okay,genieten van alles wat weer gaat groeien en bloeien.......
    Veel genot en plezier en groet van

K & J.

• 09 April 2010 - 19:43

Lidy:

Ja ja !!!! Dat is weer volop aan het genieten van al het moois wat God geschapen heeft. Zullen wij wel werken. Bij ons is het namelijk èèn grote rotzooi. Maandag komen ze een nieuwe keuken zetten dus alles staat nu op z`n kop. Wat dat betreft zijn wij nu ook aan het camperen. Afwassen doe ik op een tafeltje buiten lekker in het zonnetje wat wil je nog meer. Binnenkort gaan wij er ook weer opuit, ditmaal samen met de Vonken die hebben nu ook een camper . Groetjes J&L

• 10 April 2010 - 17:04

Frithjof En Helen V:

Wij zijn net terug van 15 dagen rondtrekken doort Zuid Marokko.Twijfelden of we met onze nieuwe camper of met een avontuurlijk reisgezelschap zouden gaan.Het laatste gedaan omdat de camper nog niet gekeurd was en we niet zeker wisten hoe of de wegen zijn. Achteraf bleken er meer campers rond te rijden dan in heel Frankrijk en Spanje samen.Prachtig land, Marracech de souks en de leerlooiereijn gezien? Met wat verse munt voor je neus was het toch te doen?
    Gaan jullie nog per kameel de Sahara in bij Mezouga, overnachten onder de blote sterrenhemel? DOEN!!
    Zijn nu extra benieuwd naar jullie reisverslagen.
    Geniet er maar van.

• 10 April 2010 - 19:49

Baukje:

heerlijk zeg, dat is genieten!
    eindelijk is het voorjaar er, geweldig, alles komt langzaamaan in bloei!
    geniet maar lekker!
    groetjes, arnold en baukje.

• 10 April 2010 - 19:49

Baukje:

heerlijk zeg, dat is genieten!
    eindelijk is het voorjaar er, geweldig, alles komt langzaamaan in bloei!
    geniet maar lekker!
    groetjes, arnold en baukje.

• 10 April 2010 - 19:56

Jan En Dineke:

zo te horen is het weer tof in marokko!leuk om weer oude bekenden te ontmoeten. kunnen jullie weer inspiratie opdoen voor een volgend tripje...Het is hier erg mooi,echt voorjaar,alles wordt weer lekker groen.Jan en ik hebben vandaag ons tripje gehad:een wandeling van 20 km....

• 11 April 2010 - 06:50

Alie En Jan:

Wat is het mooi dat jullie zo genieten. Marocco is ons inziens erg interessant. Wijzelf zijn nu in Dubai bij Petra(wiens computer wij nu ook gebruiken). 6 april is zij bevallen van een zoon, waar het erg goed mee gaat. Wij blijven daar tot 22 april. Ook hier is het mooi. Al een tocht gemaakt naar de oostkust en al meegedaan aan woestijn rijden.
    Theo en Maria: Geniet er van en tot horens.
    Groeten Alie en Jan.

• 12 April 2010 - 13:56

Roos Van Mulligen:

Veel plezier gewenst in Marokko en doe de groeten aan mijn moeder!

• 12 April 2010 - 15:25

Bert En Renske:

Hallo lieve luitjes..
    Wat genieten daar. We kunnen ons voorstellen dat je daar niet genoeg van kunt krijgen.
    Bij het zien van de foto's komen we al helemaal in de stemming. Wij gaan in oktober met vrienden ook een weekje Marakech "doen". We moeten dus nog even wachten, maar...dan heb je ook wat!Hier is alles verder goed. Wij komen weer wat in rustiger vaarwater na de afgelopen heftige periode.Liefs en geniet nog maar lekker samen....met Ineke.

• 15 April 2010 - 08:30

Hanneke En Erik:

mooi om te lezen dat alles goed gaat. Wellicht goed om ff e.e.a kort te sluiten? We hebben nl verhuist naar Fes.