Poehhhhh, dat was Albanië........... - Reisverslag uit Struga, Macedonië van mooibroek - WaarBenJij.nu Poehhhhh, dat was Albanië........... - Reisverslag uit Struga, Macedonië van mooibroek - WaarBenJij.nu

Poehhhhh, dat was Albanië...........

Door: Maria

24 Oktober 2010 | Macedonië, Struga

Zijn wij even blij, dat we daar weer uit zijn en heelhuids in Macedonië zijn aangekomen!
In Albanië moet je dus nog niet willen zijn, de mensen zijn er niet vriendelijk, het is er een zootje, de paar campings die er zijn, staan op niet te vinden en vreselijke plaatsen, het verkeer is er een grote chaos.
Ze hebben nog nooit gehoord van verkeersregels en kunnen niet autorijden, ze stoppen maar zo
midden op de weg en komen links en rechts voor je langs scheuren!
De wegen vielen ons over het algemeen wel mee, maar soms!!
Ik durfde er ook niet alleen over straat, je voelt je er beslist niet veilig! Kinderen die bedelen om sweeties en euro's, als ze het niet krijgen, gaan ze spugen, brrrrr....
En wat ze met al dat schroot moeten, de ene na de andere sloperij, en dan doet de buurman het in nog grotere auto's, die verzamelt de vrachtauto's en wat al niet meer!
En dan hebben we het nog niet over al het huisvuil wat overal ligt!!
Oh ja en van borden met de plaatsen erop, waar je heen moet, hebben ze nog nóóóiit gehoord!!
Kun je het je voorstellen in Tirana een miljoenenstad, verkeer één grote chaos en dan ook nog geen borden!! Gelukkig, we zijn er zonder "kleerscheuren" doorheen gekomen (niks grote weg om de stad heen, neeee, "grote weg" dwars door de stad). We hebben er welgeteld één keer een bord gezien met de plaats erop, waar we heen moesten.
En dan nu, moet je de foto zien, een prachtig verstild meer!! Een fraai plekje op een minicamping met hele aardige mensen, die je het helemaal naar de zin willen makenmet een ontbijtje en later brengen ze gevulde paprika's, geweldig!!
Kortom we gaan vandaag nog heerlijk van een zonnige zondag genieten!
Lieve groet van ons uit Macedonië aan het meer van Ohrid.

• 24 Oktober 2010 - 11:45

Hans En Carien:

hoi, mooie foto's!
    gelukkig zijn jullie heelhuids door Albanie heen gekomen... Avonturiers! Veel plezier nog.
    Liefs uit Zeeland!

• 24 Oktober 2010 - 13:22

Janita:

Inpakken en wegwezen dus... wel mooie foto's!
    Hier wil het niet met de nazomer. Dit weekend is het herfst (regen en wind) en de vakantie belooft ook geen lekker nazomerweekje. We zullen het er mee moeten doen maar echt vrolijk word ik er niet van. (op dit moment doet de zon erg z'n best trouwens) Ik heb vanmorgen de winterjas uit de mottenballen gehaald. Geniet ze...

• 24 Oktober 2010 - 13:53

Jannie:

Hoi,goed dat jullie daar voor ons gekeken hebben,als jij je al niet op je gemak voelt Maria dan hoef ik daar nooit naar toe.Niet dat we plannen hadden maar toch.....Wat fijn om dan te ervaren dat het ook anders kan,geniet maar veel van alle goede dingen! WE volgen jullie weer.

Lieve groet, K & J.

• 24 Oktober 2010 - 14:18

Marieke En Jeroen:

Pffff.. Spannend hoor. Nou lekker genieten..
    Inderdaad gelukkig dat het allemaal goed is gegaan.

Tot snel ;-)

Liefs Jeroen en Marieke

• 24 Oktober 2010 - 17:50

Maria:

ha ha ,wat een ellende...je moet er wat voor over hebben als je wil reizen, wij worden graag op smeuige verhalen getrakteerd! Maar gelukkig zijn jullie er straks gewoon bij met het etentje! Jullie genieten nu vast weer dubbel. Ik vind het wel raadselachtig hoe je door een land kunt rijden zonder borden! Knap! Dat meer ziet er betoverend uit!Nog veel plezier.Hier hebben we "gewone"zondagen.....

• 24 Oktober 2010 - 19:54

Lidy:

Tja ik dacht ook al !!! die durven, maar van zo`n stelletje avonturiers als jullie kun je natuurlijk van alles verwachten. Hopelijk hebben je het ergste nu gehad en is het weer genieten geblazen. Hier alles oke , nat en kil. Groetjes J & L

• 26 Oktober 2010 - 11:27

Arlene:

Het kilkt raar maar ik vind het heel boeiend om te lezen hoe het voelt om in een omgeving te zijn die je als onveilig ervaard, en dit een aantal dagen achtereen. Je kunt niet even hard rijden en je bent er weer bij weg. Had je het gevoel van; ´straks in de volgende streek wordt het wel beter`? Een heel land zo in de vernieling, vooral moreel, dat doet wat met je.
    Heel veel goede reis gewenst en Gode bevolen.

• 30 Oktober 2010 - 14:13

Jan En Patricia:

Wat een spannende onderneming! Gelukkig zonder echte moeilijkheden. Je zult er maar een ongeluk krijgen of zo iets. Maar bedankt voor jullie onderzoek: wij gaan er met een grote boog omheen. Hartelijke groet.