Naar Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu Naar Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van mooibroek - WaarBenJij.nu

Naar Marokko

Door: Maria

16 Maart 2010 | Marokko, Rabat

Vorige week zaterdag vertrokken uit Zeeland, op weg naar de warmte!
Maar voor het zover was kregen we nog heel veel sneeuw te zien, in de Ardennen en
later beneden Montpellier en op de grensovergang van Spanje wisten ze er helemaal geen raad mee!
Het gaf een file van Perpignan, onderhand tot Barcelona. Het weer was erg zonnig, maar 's nachts wel erg koud,
een paar keer hadden we -11 gr.C, ons kacheltje was goud waard!
We zijn nu in Zuid Spanje en staan op een mooi plekje in Callahonda aan de Middellandse Zee.
We hebben de hele kustweg in Spanje genomen, en wisten niet wat we zagen, vanaf Valencia ongeveer zien we
alleen maar plastic, als het maar even vlak is, staan er kassen en dus zie je werkelijk alles, vanaf zee tot
de bergen in wit plastic, alleen de bomen en de huizen steken er bovenuit!
Zo meteen gaan we verder naar Algeciras, de boodschappen doen en tickets halen voor de boot naar Tanger.
We zijn inmiddels in Marokko aangekomen en genieten al van het heerlijke weer, vanmiddag heerlijk in het zonnetje gezeten!
We staan hier weer met een groot aantal campers in Ashilah. Gisteren stonden we bij Tanger om de grotten van Hercules te bezoeken, maar dat ging even niet door, want de premier/president mister Bongo uit Gabon zat aan de overkant van de weg in het hotel! Dus de grotten waren een week afgesloten. De hele dag was er op de camping een komen en gaan van politiemensen, busjes, dure auto's en dergelijke! Wij werden erg nieuwsgierig
naar deze "belangrijke" kerel en de poppekast die erbij kwam kijken. Helicopters in de lucht, een massa zwarte auto's, een heel corps met officiële prachtige rode uniformen, verschillende muziekcorpsen, de weg al tijden afgezet. toen puntje bij paaltje kwam, renden er heel veel politieagenten zenuwachtig rond, werd er veel gefloten, auto's scheurden voorbij en kwam er een zwarte limo van het hotelterrein langsrijden met...... geblindeerde ramen en that's it. Vandaag begon het op de camping weer hetzelfde met veel politiebusjes, toen zijn we vandaag maar verder gereden.
Tot de volgende keer, groetjes van Theo en Maria uit Maroc

• 16 Maart 2010 - 21:56

Dineke Wind:

Hallo Theo en Maria

Hoe gaat het ermee? Zitten jullie lekker in Marokko? Ik heb nog even een vraag aan Maria : ik ga je lidmaatschap van onze vereniging opzeggen ,maar wil je je Wegwijs abonnement door laten lopen?

We denken nog met veel plezier aan onze laatst ontmoeting, dat was echt gezellig(en lekker)

Hartelijke groeten, dineke

• 16 Maart 2010 - 21:57

Janita:

BINGO! 1e! ;-)
    Het begint weer lekker. Wat is dat dan voor plastic? Afval? Kunst? Allemaal verrassingen staat jullie weer te wachten.... Wij hebben onze eigenste koningin op 30 april!....en die komt gewoon naar ONS toe!
    Veel plezier, ik blijf jullie volgen.

• 17 Maart 2010 - 08:10

Chantal:

Leuk om te lezen dat julie weer op pad zijn.
    Geniet er lekker van!

Groetjes, Chantal ( HAP)

• 17 Maart 2010 - 11:31

Jannie:

Hey,jullie zijn weer onderweg,we zijn benieuwd naar alle avonturen en volgen jullie met plezier!
    Een mooie en behouden reis gewenst.

Lieve groet, K & J.

• 17 Maart 2010 - 11:38

Ellis:

hoi zonaanbidders,

nou terwijl jullie daar in Marokko verblijven, is jullie huis hier interessant geweest voor de Zuid Koreaanse televisie. Ze vroegen of ze van hier (goed uitzicht) de beroemde zonnepanelen mochten filmen. De ZK overheid wil in ZK zon- en windenergie gaan promoten.

Groetjes Ellis

• 17 Maart 2010 - 12:55

Baukje:

Hallo reizigers,
    Weer op avontuur geloof ik, lekker hoor!
    Amersfoort is toch wat te klein voor jullie?
    Tijd geleden dat we jullie hebben ontmoet, maar dat komt vast wel weer eens!
    Hier is alles goed en eindelijk is het voorjaar, heerlijk!
    Groetjes van ons,
    Arnold en Baukje.

• 17 Maart 2010 - 20:30

Maria:

nou, nou, dat ziet er weer heerlijk uit in Marokko! En nog bedankt voor de info...Zuid-spanje langs de kust is dus 3x niks....gaan we niet doen van de zomer. Marokko wel , maar dan moet ik eerst een dagje ouder zijn....Veel plezier met je reis!

• 17 Maart 2010 - 20:30

Maria:

• 17 Maart 2010 - 21:05

Lieneke :

Dag Maria en Theo,

Veel plezier en behouden reis in het zonnige zuiden.

Groet,

Lieneke en Gelein

• 17 Maart 2010 - 21:41

Lidy:

Hoi Theo en Maria, heeft het zwerfvirus jullie weer te pakken!!!Geniet ze en uitkijken voor enge mannen. Ook wij gaan jullie weer volgen. Groetjes J.L

• 24 Maart 2010 - 16:16

Klasien:

Geniet vanhet mooie weer. Vandaag was het hier 20 graden. Ben de halve dag in Solingen geweest (heb de sleutels). Liefs uit Kaarst

• 30 Maart 2010 - 08:43

Klasien:

fijne paasdagen, liefs

• 30 Maart 2010 - 17:11

Hanneke En Erik:

Lieve mensen
    ik weet niet waar jullie nu zitten? In ieder geval is er mogelijkheid om via een tussenpersoon nog e.e.a. van onze spullen mee te nemen, dat staat nu in een ander huis opgeslagen (in dezelfde plaats) Kunnen jullie via de mail wat meer laten weten of jullie mogelijkheden, dan kunnen we gegevens uitwisselen!
    groeten
    Hanneke