Het is gelukt..... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu Het is gelukt..... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van mooibroek - WaarBenJij.nu

Het is gelukt.....

Door: Maria

30 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

In Fes hadden we vorig jaar mensen ontmoet, bij wie we na de kerkdienst koffie hebben gedronken.
Zij volgden daar een studie Arabisch om ontwikkelingswerk in Marokko te gaan doen. Onverwacht moesten
ze door omstandigheden met hun 5 kinderen weer terug naar Nederland, maar konden niet alle spullen mee krijgen. Wij zouden proberen om te kijken wat we voor hun uit Fes mee konden nemen. Op de achtergrond speelde de toestand van de christenen in Marokko, hun spullen stonden bij die mensen die het land uit moesten.
Na heel wat heen en weer "ge-mail" is het gelukt om een afspraak met het Roemeense meisje te maken,
waar de spullen stonden. Jawel we zouden haar ontmoeten voor de MacDonalds in Fes, dat liep nog bijna mis, omdat zij verwachtte dat we naar haar toe zouden komen en wij dachten dat zij onze camper wel zou zien. Je kunt ook geen adres door geven, want alle straatnamen zijn natuurlijk in het Arabisch, dat vinden we nooit. Maar goed we hebben alle spullen mee kunnen nemen. Maar dan moet je nog Marokko uit, met veel extra spullen, zoals 3 gitaren, een computer, enz... Als de douane het op haar heupen krijgt, moet je alles uitpakken en geef dan maar
eens een verklaring.....! Wat denk je, we zijn nog nooit zo snel door de douane gekomen als deze keer, een kantoortje in voor een uitreis stempel in het paspoort, het volgende kantoortje een briefje voor de uitreis van de camper en we konden
gelijk verder langs de politie en door de douane, die ons vrolijk verder wuifde met: een goeie reis vandaag! (Ja, je komt regelmatig Marokkaanse-Nederlanders tegen, die graag een praatje met je maken).
En nu hebben we geen last van een cultuur-schok, maar van een natuur-schok, het is in het zuiden van Frankrijk zó koud!!
Maar we hebben wel kunnen genieten van Gibraltar, en van Lourdes en nu van Carcasonne.
We hopen a.s. woensdag terug in Nederland te zijn, weer van onze kinderen genieten, eerst naar Carien en Hans en het weekend gaan we met z´n allen Jeroen z´n verjaardag vieren met een BBQ! Dan zijn we toch weer helemaal thuis!!!
Allemaal onze lieve groeten en gauw tot ziens in Nederland!

• 30 Mei 2010 - 16:53

Jannie:

Weer een avontuur beleefd met spullen meenemen,wel mooi dat dat kon trouwens!En voor ons heel herkenbare plaatjes in Lourdes en zo.De zon komt er aan hoor dus....goed weer in Nederland,kun je hier weer warm worden en niet alleen door de zon denk ik maar een heleboel warmte van al jullie geliefden.Geniet en behoden reis,

Lieve groet K & J.

• 30 Mei 2010 - 18:24

Janneke Oving:

Welkom op het Europese vaste land, reizigers. Al reageer ik niet altijd, ik lees de reisverslagen wel. In Carcassonne! Ik heb net op de site van Rasposo (www.rasposo.net), het circus waar Jan werkt, gekeken en op 25, 26 en 27 juni treedt hij op in Carcassonne. Maar goed dan zitten jullie hoog en droog in Nederland of jullie zijn weer aan de volgende reis begonnen. Het zal bij jullie ook wel weer gaan kriebelen wanneer we in Nederland zomervakantie hebben. Hier gaat alles naar wens. Net weer een lekker regenbuitje gehad, daar keken wij naar uit. Verder ben ik bezig met het afronden van mijn opleiding teamleider middenmanagement. Vorige week moest ik een dag teamleider zijn. O.a. een functioneringsgesprek voeren en het werkoverleg voorzitten. Dat is allemaal als voldoende beoordeeld. Je competenties worden gezien/ of niet. Dus nog even op mijn tanden bijten voor de laatste proeven van bekwaamheid. En dan in juli naar Engeland, Wales.

Hartelijke groet,
    ook voor Carien (we hebben haar ontmoet bij de voorstelling over Etty Hillesum, 4 mei j.l.)

Wim en Janneke Oving

• 30 Mei 2010 - 18:58

Hanneke En Erik:

Ik geloof absoluut zeker dat je die mensen een grote dienst hebt bewezen door die spullen mee te nemen. Wat zullen ze (we) blij zijn! Fijn dat het ook allemaal voorspoedig liep. Volgende keer zullen we er wat spiegeltjes en kralen bij doen, voor het geval dat... Nee, ik denk niet dat er een volgende keer komt! We zien uit naar jullie komst!

• 30 Mei 2010 - 19:02

Arnold En Baukje:

Hallo, hier nog even een berichtje van ons.
    Wel bijzonder dat je daar in Marokko christenen hebt ontmoet en dat je nu wat voor ze kon doen! (Wat is vrijheid van godsdienst een geweldig iets!)Maar wat bijzonder dat jullie zo door de douane konden!
    Goede reis verder en tot ziens!
    Groetjes A en B.

• 04 Juni 2010 - 13:24

Hanneke En Erik:

Hanneke laat vragen of jullie komen barbeknoeien morgen
    groeten,
    Erik